اجرای طرح ملی فیبر نوری در بافق

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: با اجرای طرح ملی فیبر نوری در بافق، بیش از ۱۳ هزار ساختمان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، توسعه شبکه ملی اطلاعات است که شبکه امن، پرسرعت و با تکیه بر توان داخلی است و قرار است تا پایان دولت ۲۰ میلیون دسترسی ایجاد شود. 

او افزود: استان یزد استانی پیشرو در این امر بوده است و بعد از شهرستان یزد و میبد، این طرح در بافق آغاز به کار کرده است.

پاکدل تصریح کرد: اجرای این طرح در شهرستان بافق آغاز شد و قرار است بیش از ۴۰ کیلومتر، فیبرکشی انجام و بیش از ۱۳ هزار ساختمان به این شبکه متصل شود.

او بیان کرد: سرعت این فیبر‌های نوری بیش از ۸۰ برابر سرعت اینترنت موجود است و این تکنولوژی نقطه عطفی برای تحول شهرستان و ایجاد شهر هوشمند است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: قرار است تا دهه فجر این طرح، به سرویس دهی برسد و تا پایان سال، در دسترس تمام شهرستان قرار گیرد.

او افزود: در حال حاضر مردم از ADSL استفاده می‌کنند که بر سیم‌های مسی سوار و سرعت آن به طور میانگین ۱۰ مگابایت بر ثانیه است، اما این فیبر‌های نوری سرعتی بیش‌از ۸۰ برابر سرعت سیم‌های مسی را دارا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.