مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

۳۷ درصد حجم سد‌های آذربایجان شرقی پر است

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجم مخازن ۱۰ سد بزرگ استان در تراز نرمال ۵۷۶ میلیون مترمکعب است گفت: حجم پرشدگی سد‌ها در استان ۳۷ درصد است.

آقای غفارزاده اظهار کرد: میزان بارش‌ها در سال آبی امسال (اول مهر ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲) حدود ۲۴۵ میلیمتر بوده که نسبت به سال آبی قبل ۱۶ درصد کمتر شده از این رو تلاش خواهیم کرد تا با اولویت تامین آب شرب و همراهی مشترکان اوج مصرف تابستانی را بدون قطعی آب سپری کنیم.

وی به طرح‌های تامین آب شرب تبریز و پایدارسازی آن در این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در این راستا اجرا و تکمیل شده است مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز است که در مرحله آبگیری قرار دارد و با بهره برداری کامل از آن یک پنجم آب شرب تبریز از طریق این مخزن تامین می‌شود.

آقای غفارزاده همچنین از اجرای ۱۸ طرح مهم آبرسانی در استان برای مدیریت منابع آبی خبر داد و افزود: در این راستا حدود پنج هزار هکتار شبکه پایاب در استان مورد بهره برداری قرار گرفته که علاوه بر آبی کردن زمین‌های دیم نقش مهمی در مدیریت مصرف منابع آبی استان ایفا خواهد کرد.

وی به بهره برداری از سد بزرگ قیزقلعه سی در اواخر شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این سد حقابه یک میلیارد متر مکعبی به منابع آبی استان اضافه می‌شود و مردم آذربایجان شرقی و اردبیل از منافع آن برخوردار خواهند شد.

برچسب ها: آب شرب ، طرح آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
چرا اینو عوض نمیکنن همه راحت شن این مدیر و هیئت مدیره عامل جز اعضای فاسد شرکت هستن و اصلی ترین عامل کاهش حجم منابع آب زیرزمینی و سطحی هستن