استاندار سیستان و بلوچستان:

تامین آب آشامیدنی، وظیفه و اولویت اصلی مسئولان استان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه ما مسئولان در مرحله اول تامین آب آشامیدنی و بعد از آن تامین آب برای کشاورزی و سایر مصارف مردم است.

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته اضطرار تامین آب شرب منطقه شمال استان گفت  : با توجه به خشکسالی‌های موجود در منطقه سیستان ما به سمت تامین منابع آبی جایگزین رفته ایم و علی رغم پیگیری جدی حقابه تالاب هامون، تلاش کرده ایم که متکی به آب عاریه‌ای نباشیم.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب از دریای عمان با جدیت پیگیری می‌شود و علاوه بر یک کارگاه که در منطقه منزلاب در حال احداث است، ۵ کارگاه دیگر نیز در نقاط مختلف استان احداث می‌شود.

کرمی گفت: انتقال آب از منطقه تهلاب نیز در حال انجام می‌باشد و همزمان موضوع حق آبه هم به عنوان حق قانونی منطقه سیستان در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: خدایی که آب را در آسمان قرار داده همان آب را در دل زمین نیز جای نهاده، اما ما باید با تلاش و کوشش به آن دست پیدا کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وظیفه ما تامین آب آشامیدنی در مرحله اول و بعد تامین آب برای کشاورزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: باید بتوانیم دام مولد را از طریق مرز‌ها وارد کشور کنیم تا در فصل زمستان شاهد افزایش قیمت گوشت نباشیم.

کرمی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فرهنگ کار را در بین مردم سیستان و بلوچستان نهادینه کنیم و مردم را پای کار بیاوریم.

وی در پایان گفت: باید امید را در دل‌های مردم زنده کنیم و اجازه ندهیم؛ فضای مجازی با القای ناامیدی، کنترل افکار عمومی جامعه ما را به دست بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار