چرا شرکت ایریکو ابهر تعدیل نیرو کرد؟

فرماندار شهرستان ابهر توضیحاتی را درباره مشکلات شرکت ایریکو ابهر ارائه کرد.

ایریکو به‌عنوان نخستین شرکت تولیدی در زمینه طراحی بدنه، بوژی و ساخت واگن با برند ایرانی، شامل یک واحد تولیدی در ابهر، دفتر تهران و یک مرکز نگهداری و تعمیرات واقع در راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. این شرکت ابتدا دولتی بوده، ولی در گذشته کاملاً به بخش خصوصی واگذار شده است.

ایریکو در حال حاضر طراحی و تولید انواع خودرو ریلی، ریل باس، واگن مترو، واگن‌های باری لبه کوتاه و لبه بلند، طراحی و تولید بوژی، ساخت قطعات و اجزای واگن، تعمیرات و نگهداری ناوگان و ارائه خدمات مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

اما متاسفانه چندی است شرکت ایریکو وارد مشکلات زیادی شده و اقدام به تعدیل نیرو کرده است و برخی مهندسان کارکشته این شرکت مجبور به تغییر شغل شده‌اند.

احمد ذوالقدر فرماندار شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شرکت ایریکو عنوان کرده که مشکل نقدینگی دارد و به خاطر همین موضوع حقوق چند ماه پرسنل خود را پرداخت نکرده است. البته مشکلی هم در واریز حق بیمه تأمین اجتماعی پرسنل خود داشت که با برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون امنیت کارگری مشکل بیمه حل شد.

 وی گفت: این شرکت مطرح کرده که از وزارت کشور و راه آهن جمهوری اسلامی طلب مالی دارد و به خاطر مشکلات نقدینگی که دارد درخواست تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی را از فرمانداری کرده است. البته بنده بررسی کردم که این شرکت طلب آنچنان زیادی هم ندارد.

فرماندار شهرستان ابهر تصریح کرد: البته تسهیلات بانکی ۲۰ میلیارد تومانی برای این شرکت بزرگ که در کشور یک برند است، مبلغی نیست و در حال بررسی موضوع هستیم چرا این شرکت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی درخواست کرده است. بنده برای چند شرکت در شهرستان ابهر تسهیلات ۳۵۰، ۲۵۰ و ۸۰ میلیارد تومانی فراهم کردم و ۲۰ میلیارد تومان عدد قابل توجهی برای این کارخانه نیست. باید بررسی شود که دید مشکل واقعی این کارخانه چیست که همچین مبلغ بسیار کمی را درخواست تسهیلات کرده است.

وی ادامه داد: شرکت ایریکو تعطیل نیست  و در حال حاضر سفارشات واگن‌های باری این شرکت در حال انجام است. فقط در برخی بخش‌ها پرسنل خود را به صورت موقتی تعدیل کرده و لازم به ذکر است در حد چند نفر به صورت کامل تعدیل شده است.

ذوالقدر مطرح کرد: امیدوارم مشکل این کارخانه سریعتر حل شود چرا که این شرکت یک برند و یک کارخانه بزرگی در کشور محسوب می‌شود؛  این کارخانه ابتدا دولتی بوده، ولی در دولت‌های قبل به‌صورت کامل واگذاری شده است. بنده معتقد هستم واگذاری خصوصی باید به شکل درست انجام شود و ما طرفدار واگذاری درست شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی هستیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
جناب آقای ذوالقدر ، از شما به عنوان فرماندار انتظار هوشمندی بیشتری داشتیم. بهتره در جلسات فرمانداری ها که در تهران برگزار میشه، به جز صرف شیرینی و میوه ، حال و احوال پروژه های متروی شهرهای شیراز و کرج رو از فرماندارانشون بپرسید . شاید فرماندار های اونجا هم از وضعیت پروژه های شهرداری هاشون بی‌خبرند. اون وقت بهتر میفهمید که شرکتی که ۱۳ ساله با این شهر ها قرارداد داره و یک پیچ هم تحویل این دو تا شهر نداده، تعجبی نداره که ۶۰۰ نفر نیرو متخصص رو توی ۶ سال اخراج کنه.
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۱:۵۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
مشخصه چرا ؟ چون هیچ نظارتی روی شرکت های خصوصی نیست و خیلی راحت طی سالیان اخیر درامد های شرکت رو خرج امور متفرقه کردندو اداره مالیات رو هم با حساب سازی ها دور میزنن

ضمنا تعدیل موقت هم اصلا در این شرکت تعریف نشده ، هر کی بره اخراج دائم هست ، تقریبا دیگه هیچ پرسنل متخصصی در کارخانه نمانده