برخورد عراقی ها با عاملان هتک حرمت قرآن

تعدادی از عراقی‌های شرکت کننده مراسم روز عاشورا در کربلای معلی از رهبران کشور‌های اسلامی خواستند تا در برابر توطئه استکبار علیه مسلمانان و هتک حرمت مقدسات آن‌ها سکوت نکنند.

زین العابدین جبار فرهود، از ساکنان کربلا، هدف از قیام امام حسین (ع) را تثبیت دین اسلام بیان کرد و افزود که به همین خاطر آن حضرت فرمودند قیام کردم برای اصلاح امت جدم و در این راستا علیه ظلم و فساد یزید سکوت نکرد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در این راه همه هستی و خانواده خود را فدا کرد، ادامه داد: به یاری خدا و در حال حاضر مرقد امام حسین (ع) مامن همه مسلمانان و گرایش به اسلام، روز به روز در حال افزایش است.

جبار فرهود اضافه کرد که به همین دلیل هجمه‌ها علیه این دین آسمانی افزایش یافته و هر روز دشمنان در حال توطئه‌ای جدید علیه مسلمانان هستند.

این زائر کربلا با اشاره به اهانت‌های اخیر به ساحت قرآن کریم اضافه کرد: مسلمانان باید با اتخاذ مواضع مستحکم، قدرت خود را علیه دشمنان قرآن و اسلام نشان دهند.

این شهروند عراقی ادامه داد: کشور‌های مسلمان چاره‌ای ندارند که با اتحاد و همبستگی در مقابل دشمن خود بایستند و رهبران کشور‌های اسلامی نیز باید مواضع قاطعی در برابر توطئه دشمنان اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: آن‌ها باید با همه کشور‌هایی که به مسلمانان و کتاب مقدس آن‌ها اهانت می‌کنند، قطع رابطه کرده و کالا‌های آن‌ها را تحریم کنند تا به این طریق آن‌ها را وادار کنند به دین اسلام احترام گذاشته و از ضدیت با اسلام و مسلمانان دست بردارند.

«یاسر حمید نیجاری» یکی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم عاشورا نیز هدف از قیام امام حسین (ع) را آزادی خواهی، نپذیرفتن ظلم و مخالفت با زندگی در زیر سایه ذلت و ستم عنوان و اضافه کرد: حال باید جهان اسلام برای نپذیرفتن ظلم و مخالفت با زندگی ذلت بار، راه امام حسین (ع) را انتخاب و ادامه دهد.

وی با اشاره به تحریک احساسات مسلمانان در پی قرآن سوزی افزود: جهان اسلام باید با اتحاد و همبستگی با استکبار و کسانی که کتاب مقدس مسلمانان را آتش می‌زنند، مبارزه کند.

«شیخ عبدالعزیز الساعدی» از ساکنان بغداد نیز در گفتگو با ایرنا، رهایی انسان از زندگی زیر سایه ظالم و طاغوت را یکی از اهداف قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: اگر انسان از عبودیت طاغوت و سایه ظالم رهایی یابد، قوی و نزد خداوند عزیز خواهد بود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اهداف قیام امام حسین دانست و گفت: سید الشهدا در جریان انقلاب و نهضت خود به ما آموخت که انسان همواره در معرض لغزش و دور شدن از صفات انسانی است؛ صفاتی که خداوند به او هدیه داده و نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

الساعدی با اشاره به توطئه‌های اخیر دشمنان علیه اسلام که با آتش زدن قرآن به دست یک مسیحی عراقی انجام شد، ادامه داد: امام حسین (ع) از قرآن جدا نبود و هنگام جنگ نیز در حال نشر مفاهیم قرآنی بود.

این شهروند بغدادی با اشاره به جایگاه رفیع قرآن در مکتب امام حسین (ع)، افزود: راز ماندگاری نهضت سید و سالار شهیدان این بود که قرآن پشتوانه آن بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) از دشمن مهلت خواست تا قرآن بخواند و با خدای خود راز و نیاز کند، گفت: امام حسین (ع) پس از شهادت نیز از قرآن جدا نشد و همانگونه که در روایات اهل سنت و شیعه آمده است، پس از قطع سر حسین بن علی (ع)، صدای تلاوت قرآن از آن به گوش می‌رسید.

الساعدی افزود: امام حسین (ع) به شدت به قرآن علاقه‌مند بود و لحظه‌ای از آن جدا نشد، بنابراین این درس بزرگی برای امت اسلامی است که هرگز از قرآن جدا نشوند و همانگونه که این کتاب مقدس امر کرده، با اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان و بدخواهان جهان اسلام بایستند.

«علی سلمان» از اهالی استان نیسان عراق نیز هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را اصلاح امت اسلام دانست و افزود: صفات و ویژگی‌های سیدالشهدا (ع) که بر آن اصرار ورزیده است، انسانی است، بنابراین امام حسین (ع) فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه به پیروان سایر مذاهب هم تعلق دارد.

وی افزود: لازم است که کشور‌های اسلامی جدا از مذهب و فارغ از شیعه و سنی بودن در یک صف واحد قرار گیرند و مشی امام حسین (ع) را برای مقابله با حملاتی که علیه اسلام و مسلمان انجام می‌شود، سرلوحه کار خود قرار دهند.

سلمان ادامه داد: هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در کشور‌های غربی به این دلیل است که آن‌ها با تفکر و تعقل مخالف هستند و گفته‌های آن‌ها با عنوان «آزادی» و «حقوق بشر» همگی دروغ است.

به گفته این شهروند عراقی، باید همگی قائل به حفظ حرمت همه ادیان الهی باشیم و کشور‌های مسلمان ضمن محکومیت این هتک حرمت‌ها به کتب آسمانی و اقدامات موهن، با عاملان آن به طور جدی برخورد کنند.

مراسم عزاداری «عاشورا» روز گذشته (شنبه) با حضور صد‌ها هزار نفر از زائران و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جوار مضجع شریف این امام مظلوم برگزار شد.

منبع : ایرنا

برچسب ها: هتک حرمت ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
مخالفت با قرآن مخالفت با عقلانیت است
آخرین اخبار