افزایش سقف تسهیلات مهارت آموزی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان یزد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد از افزایش سقف تسهیلات مهارت آموزی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان یزد خبر داد.

شاه حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت در شورای اداری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: در سال گذشته تسهیلات تبصره ۱۶ که حدود ۷ میلیارد تومان به آموزشگاه‌های آزاد استان (هر آموزشگاه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان) پرداخت شد و امسال هم تسهیلات تبصره ۱۸ با افزایش متناسب با متقاضی و اشتغال ایجادی پرداخت می‌شود.

شاه حسینی افزود: یکی از سیاست‌های استان یزد مهارت افزایی درآموزشگا‌های فنی وحرفه‌ای و ایجاد هنرستان ها‌ی جوار کارخانه‌ای و جذب افراد در واحد‌های صنعتی است.

او گفت: افرادی که در المپیاد‌ها رتبه می‌آورند می توانند با عضویت در بنیاد ملی نخبگان از امتیازات نخبگی بهره‌مند شوند. 

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد به اجرای طرح تابستانه مهارت در استان یزد اشاره کرد و گفت: طرح تابستانه مهارت شامل ۵۰۰ دوره آموزشی در آموزشگاه‌های بخش دولتی و بخش آزاد در استان در حال برگزاری است و بیش از ۷ هزار نفرساعت در مراکز دولتی و بیش از ۱۰ هزارنفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد در ۴۰۰ حرفه آموزش می‌ببینندواین فرصت خوبی است که خانواده‌ها فرزندانشان را برای کسب مهارت ترغیب کنند. 

استاندار یزد نیز دراین نشست با اشاره به ظرفیت استان یزد و اهمیت مهارت در حوزه اشتغال گفت: باید بیشتر به سمت رشته‌های مهارتی برویم و توجه ویژه مسئولان به مهارت افزایی، آموزش به افرادی که در صنعت کار می‌کنند، حمایت‌ها از نخبگان المپیاد‌های مهارتی و اختصاص تسهیلات به این افراد است. 

فاطمی افزود: تلاش داریم تا بین صنعت و نیرو‌های خروجی از آموزشگاه‌ها به خصوص در بحث اشتغال به شرط متناسب بودن مهارت، ارتباط برقرار کنیم.

هم اکنون ۹۵۱ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان یزد در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.