انجام فرایند ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان آموزگاری آموزش و پرورش

فرایند ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان آموزگاری مدارس عادی و مدارس استثنایی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه در حال انجام است.

وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار برای جذب و تامین معلمان شایسته و در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فرصتی را فراهم کرده تا بهترین‌ها بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند و ارزیابی مادرانه و مبتنی بر موقعیت شبه سازمانی شده در مورد داوطلبان صورت گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : آزمون علمی استخدامی در مرحله اول ۴۰ درصد نمره محسوب می‌شود و در مرحله دوم ارزیابی حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

سلمان محمدی افزود: ۱۶ گروه ارزیابی در ۸ حوزه تشکیل شده است که در هر گروه ۱۴ ارزیاب یک نماینده گزینش، یک تسهیلگر و یک نماینده امور اداری حضور دارد.

در فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری وه بر مصاحبه عمومی تمرین‌های شبیه‌سازی شده با عنوان ارائه تدریس ایفای نقش و کار گروهی طراحی شده است که توانمندی افراد معرفی شده در پذیرش نقش مربی نسبت به دانش آموزان و خانواده آن‌ها و نقش مرجعیت اجتماعی مورد ارزیابی قرار دهد.

این فرایند جایگزین مصاحبه‌های سنتی شده است.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش می‌گوید: در آزمون آموزگاری سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه ۱۸۵۶ نفر چند برابر ظرفیت پذیرفته شده‌اند که تاکنون ۱۴۰۰ نفر ارزیابی تکمیلی را انجام داده‌اند.

یاوری افزود: قرار است از این تعداد ۸۰۰ نفر آموزگار جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شود و سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ سر کلاس درس حاضر شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.