اهدای خون گیلانیان در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر کل انتقال خون گیلان از اهدای خون بیش از هزار شهروند گیلانی در روز‌های تاسوعا و عاشورای امسال خبر داد.

بابک پاکدل گفت: هزار و ۲۰۰ نفر به مراکز اهدای خون گیلان مراجعه کرده و خون اهدا کردند که از این تعداد هزار و ۶۴ نفر شرایط اهدای خون را داشتند.

وی با بیان اینکه از هزار و ۶۴ نفر اهدایی خون، ۴۹ نفر زن و مابقی مرد بودند، افزود:۱۵۰ نفر از اهدا کنندگان بار اولی، ۶۳۸ نفر مستمر و ۷۸۸ نفر با سابقه بودند.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه بیشترین اهدای خون o مثبت بود افزود: خیران می‌توانند برای اهدای خون به نشانی www.gilan.ibto.ir مراجعه و با انتخاب زمان و مکان برای اهدای خون و کمک به همنوعان اقدام کنند.

بابک پاکدل با بیان اینکه شهرستان‌های رشت، آستارا، تالش، بندرانزلی، فومن، رودسر، لنگرود، لاهیجان، صومعه سرا و رودبار پایگاه انتقال خون فعال دارد گفت: در صومعه سرا ۲ روز در هفته و رودبار یک روز در هفته آماده خونگیری از خیران است.

وی همچنین افزود: یک اتوبوس سیار برای خونگیری در استان برای دریافت خون اهدا کنندگان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: نیکوکاران گیلانی سالانه حدود ۸۵ هزار واحد خون در گیلان اهدا می‌کنند و از این خون‌های اهدایی بیش از ۲۰۰ هزار واحد فرآورده‌های خونی تولید و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان توزیع می‌شود.

گیلان به علت گردشگر پذیربودن، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده‌های خونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.