تغییر کاربری ۹۰۰ پلاک از زمین‌های مجتمع فناوران ۲ بعد از ۱۳ سال

رئیس شورای شهرکرد با اشاره به مشکلات به وجود آمده در فرآیند احداث مجتمع فناوران ۲ و نارضایتی خریداران زمین از تاخیر ۱۳ ساله صدور مجوزات لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: در حال حاضر حدود ۹۰۰ پلاک آماده‌سازی شده و مابقی زمین‌ها نیز جهت تغییر کاربری در دستور کار است.

مصطفی حیدری با اشاره به مشکلات به وجود آمده در فرآیند احداث مجتمع فناوران ۲ و نارضایتی خریداران زمین از تاخیر ۱۳ ساله صدور مجوزات لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: مشکل احداث مجتمع فناوران ۲ در حوزه اختیارات مدیریت شهری شهرکرد نیست، اما در راستای حل این مشکل در حد توان و ظرفیت پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه مجمع امور صنفی در استان زمین‌هایی را در این راستا از افراد مختلف خریداری کرده است، افزود: این طرح از ۱۳ سال گذشته بلاتکلیف است، در زمان مسئولیت استاندار سابق پیگیری‌های متعددی جهت تغییر کاربری این زمین‌ها صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حاصل پیگیری‌های متعدد تغییر کاربری برخی از زمین‌ها و مورد قبول واقع شدن قسمتی از این زمین‌ها بود، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰۰ پلاک آماده‌سازی شده است و مابقی زمین‌ها نیز جهت تغییر کاربری در دستور پیگیری قرار دارند.


بیشتر بخوانید


حیدری با تاکید بر اینکه بخشی از این زمین‌ها، زمین‌های کشاورزی هستند، یادآور شد: جهاد کشاورزی، مجمع امور صنفی، استانداری، امور اراضی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به عنوان متولیان این طرح همه باید در راستای تغییر کاربری این زمین‌ها پیگیر و همراه یک‌دیگر باشند تا بتوانیم هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنیم.

مجتمع فناوران ۲ به منظور ایجاد شغل برای حدود ۲ هزار نفر از صاحبان مشاغل خُرد و مهارت‌آموز برنامه‌ریزی شده بود، اما متاسفانه در ۱۳ سال گذشته روند بسیار کندی را طی کرده که سبب آزرده‌خاطر شدن افراد شده است.

حال بعد از گذشت مدت طولانی رئیس شورای شهرکرد خبر از تغییر کاربری برخی از این زمین‌ها از کشاورزی به تجاری می‌دهد، امیدواریم روند کار از این پس سرعت بگیرد و دغدغه چندین‌ساله صاحبان مشاغل با راه‌اندازی این مجتمع برطرف شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار