دیدار جیک سالیوان با بن سلمان در جده

کاخ سفید از دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با ولیعهد سعودی در جده و گفتگو درباره مسائل منطقه خبر داد.

کاخ سفید امروز (جمعه) اعلام کرد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفتگو کرده است. 

به گزارش الجزیره، در بیانیه کاخ سفید آمده است: محور اصلی گفتگو‌های دو طرف پیرامون تلاش‌ها برای افزایش صلح، ثبات، امنیت، و کامیابی در خاورمیانه متمرکز بوده است. 

با این حال، گفتگو‌های سالیوان و بن سلمان در جده درباره سیاست این روز‌های کاخ سفید که مربوط به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌شود نبوده است. 

کاخ سفید تاکید دارد: مرکزیت گفتگو‌ها حول روابط دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای بود که ابتکار عمل به منظور افزایش صلح و ثبات در خاورمیانه از آن جمله بوده است. 

سالیوان پیش‌تر در ماه مِی با بن سلمان دیدار کرده بود و درباره روابط میان این کشور و هند گفتگو کرده بودند. ماه گذشته میلادی نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جده با بن سلمان دیدار کرده بود. این دیدار‌ها در چارچوب گرم شدن روابط دوباره میان واشنگتن و ریاض تفسیر می‌شود. 

اقدامات اخیر ریاض در نزدیکی به مسکو در کارتل نفتی اوپک پلاس و نیز استقبال عربستان از سرمایه گذاری‌های چین در این کشور نشان دهنده چرخش در سیاست خارجی عربستان و کاهش وابستگی به آمریکا است. از این رو، واشنگتن می‌کوشد روابط خود را با بزرگترین تولید کننده نفت جهان بار دیگر بهبود بخشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار