پوتین: تفاوت فاحشی میان ضررهای اوکراین و روسیه است

رئیس‌جمهور روسیه تعداد سربازان کشته شده از ارتش اوکراین را ۱۰ برابر کشته شدگان روسی اعلام کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه نشست روسیه و آفریقا در سن‌پترزبورگ گفت که ارتش اوکراین حملات متقابل خود را افزایش داده اما در این روند متحمل خسارات سنگینی شده است.

پوتین در بخشی از سخنان خود با بیان آن‌که در ۲۴ ساعت گذشته اوکراین یک حمله به مواضع روسیه در زاپروژیا داشته است، افزود: «سربازان روسی هنگام دفع حمله قهرمانی دسته جمعی را به نمایش گذاشتند، من پیش‌تر به ارتش دستور دادم تا ارزنده‌ترین جوایز را به چنین سربازانی بدهد و همچنین در نظر داشته باشند که اسامی افتخاری به واحد‌های آن‌ها داده شود.»

او در ادامه درباره ضرر‌هایی که اوکراین متحمل شده است، گفت: «کی‌یف از حدود ۵۰ سخت‌افزار استفاده کرد که ۳۹ مورد از آن‌ها، یعنی ۲۶ تانک و ۱۳ خودروی زرهی منهدم شد. حدود ۶۰ درصد از زره‌ها را نیرو‌های زمینی در تماس مستقیم خارج کردند، در حالی که بقیه را هوانوردی خط مقدم روسیه مورد اصابت قرار دادند.»

پوتین همچنین با اشاره به آن‌که ارتش اوکراین در جریان درگیری متحمل خسارات پرسنل سنگینی شد و بیش از ۲۰۰ سرباز از دست رفتند، گفت که روسیه هم متحمل ضرر شده است، اما تفاوت ضرر در میان دو طرف بسیار «فاحش» و اوکراین ۱۰ برابر بیشتر ضرر کرده است.

پوتین پیش‌تر هم در دیدار با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود، اعلام کرد که عملیات ضد حمله اوکراین برای عقب راندن نیرو‌های روسیه از اوکراین شکست خورده است و انهدام ۱۵ تانک لئوپارد آلمانی و ۲۰ خودروی زرهی بردلی آمریکا را تأیید کرد.

در آن زمان اظهارات پوتین پس از آن بیان شد که چندین کانال تلگرامی ویدئویی تأیید نشده منتشر کردند که نشان می‌داد ۴ بردلی که به دست نیرو‌های روسی در منطقه زاپوروژیا منهدم شده‌اند. هفته گذشته هم نشریه نیویورک تایمز گزارش داد که ارتش اوکراین ۲۰ درصد از تجهیزات میدان نبرد خود، از جمله بسیاری از خودرو‌های ارائه شده غرب را در دو هفته اول حمله از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
جنگ با اوکراین کشور روسیه را زمینگیر کرد و هرگز به ابهت قبلی باز نخواهد گشت و هنوز تبعات این جنگ برای روسیه معلوم نیست چقدر تمام خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
انشالله تمام نوچه های امریکا در سرتاسر این کره خاکی محو و نابود بشن تا کشورهای مستقل دنیا بتونن در رفاه و ارامش زندگی کنن !!!
آخرین اخبار