علم الهدی:

بصیرت و ایمان راسخ شرط ابوالفضلی بودن است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم ابوالفضلی باشیم و مقتدای ما حضرت عباس (ع) باشد باید همچون پرچمدار لشکر امام حسین (ع) دارای ایمان راسخ و بصیرت و ایمان نافذ باشیم.

آیت الله احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آئین مقتل خوانی روز تاسوعا در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: آن گونه که از حضرت صادق (ع) روایت شده ویژگی شاخص حضرت عباس (ع) استحکام ایمان و بصیرت ژرف ایشان بوده است.

او با برشمردن دیگر ویژگی‌های شاخص حضرت عباس از نگاه عامیانه مردم افزود: در حالی که قمر بنی هاشم بینشی نافذ و ایمانی راسخ در رکاب امام زمان خود داشت در سخت‌ترین آزمون براساس این ۲ شاخصه نیکوترین رفتار را در جریان قیام کربلا به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با مرثیه خوانی و روایت رشادت حضرت عباس (ع) در آوردن آب برای اهل بیت پیامبر (ع) در روز عاشورا ادامه داد: عباس دارای ایمان راسخ بود یعنی در سخت‌ترین شرایط با ایمان محکم بر مسیر خود ایستاد.

علم الهدی به "نافذ البصیره" بودن "عباس ابن علی" اشاره و بیان کرد: بینش و بصیرت ابوالفضل (ع) این بود که با آگاهی و خواست خود به همه مقام‌ها و موقعیت‌ها پشت کرد و آنجایی که خدا و سعادت ابدی است را برگزید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.