افزایش ۱۰۴ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: اعتبار اولیه ابلاغی سال جاری که ۶۹۸ میلیارد تومان بود نسبت به سال قبل ۱۰۴ درصد رشد نشان می دهد.

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ارومیه با حضور فرماندار ارومیه، دو نفر از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیته در محل سالن شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه تشکیل شد.

فرماندار شهرستان ارومیه در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، از اعضای این کمیته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت عملیاتی نمودن مصوبات این کمیته و سفر استاندار تقدیر کرد و گفت: ریل گذاری سیاست‌های عمومی دولت در شهرستان، در کمیته برنامه ریزی انجام می‌پذیرد.
غلامحسین عماری  افزود: تلاش‌ها بر این اساس باشد تا با هماهنگی اقدامات و تلاش مضاعف تا پایان سال جاری تمامی مصوبات این کمیته محقق شود.

وی با بیان اینکه در برخی شاخص‌ها نیازمند تخصیص اعتبار برای جبران عقب ماندگی‌ها هستیم گفت: پرداختن به تامین آب شرب و نیز راه‌های مواصلاتی در شهرستان از اولویت‌های سیاست گذاری برای تعریف پروژه‌های عمرانی است.

رییس کمیته برنامه ریزی شهرستان ارومیه با اشاره به رشد افزایشی میزان اعتبار و تعداد پروژه در سال جاری خاطر نشان کرد: اعتبار اولیه ابلاغی سال جاری که ۶۹۸ میلیارد تومان بود نسبت به سال قبل ۱۰۴ درصد و تعداد پروژه‌ها هم ۱۷ درصد رشد داشته است و تخصیص اعتبار تملک دارائی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ نیز در حدود ۶۷ درصد می‌باشد. 

فرماندار ارومیه افزود: بیشترین ابلاغ اعتبار فعلا مربوط به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تعداد ۴٩ پروژه است که به دلیل محدودیت فصل کاری باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

عماری افزود: در بخش تامین منابع آبی و انتقال و نیز دسترسی راه‌های روستایی با مشکل اساسی روبرو هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی‌های ویژه این مشکلات حل شود.

وحید جلال زاده یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم در اولویت قرار دادن شاخص‌های توسعه در تنظیم و توزیع بودجه گفت: تدوین برنامه۴ یا ۵ساله کمیته برنامه ریزی در شهرستان می‌تواند اولویت‌های توزیع را بهتر نمایان کند نحوی که سهم شهرستان ارومیه از بودجه استان بدلیل تمرکز جمعیتی متناسب باشد

روح الله حضرت پور، هم دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی توجه به تنش آبی، نوسازی و تعمیرات مراکز آموزشی، رسیدگی به راه‌های مواصلاتی و روشنایی جاده‌ها را از موضوعات نیازمند توجه در این شهرستان ذکر کرد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام قبل از آغاز فصل سرما ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.