مردم چهارمحال و بختیاری در سوگ تاسوعا و عاشورای حسینی

مردم استان چهارمحال و بختیاری همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، به عزاداری در سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

مردم استان چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه پنجم مرداد 1402 همزمان با 9 محرم الحرام 1445 هجری قمری و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، به عزاداری و سوگواری در سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

مردم عزادار و سیاه پوش این استان در سوگ و مظلومیت شهدای کربلا بویژه حضرت سیدالشهدا (ع)، اشک ماتم می‌ریزند و بر سر و سینه می‎زنند.

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا که هر سال از اول ماه محرم آغاز می‌شود، در روز‌های تاسوعا و عاشورا، جلوه دیگری به خود می‎گیرد و با شور خاصی پیگیری می‎شود.


بیشتر بخوانید


همه ساله در ماه محرم آیین‌های سنتی خیمه سوزان طاقانک، گِل‌مالی در شهر بن، مراسم علم‌گردانی در فرخ شهر، فرو کردن علم در گرداب بن، تعزیه‌خوانی حضرت قاسم در طاقانک و آیین سنتی آقا سلام برگزار می‌شود.

همچنین مراسم‌های عزاداری از جمله سینه‌زنی، زنجیرزنی در مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در استان در حال برگزاری است.

برپایی مجالس روضه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا، طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، اجرای دمام زنی در خیمه‌گاه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با دهه نخست محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.