آخرین جزئیات گزینش نیرو‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس آخرین جزئیات مصاحبه و گزینش نیرو‌های آزمون استخدامی این اداره را تشریح کرد و گفت: پس از مرحله ارزیابی بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان آموزگار جدید جذب و استخدام می‌شوند.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بازدید از کانون‌های ارزیابی مصاحبه و گزینش نیرو‌های جدید الاستخدام ماده ۲۸ آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش در استان، اظهار کرد: جریان تحول در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از جمله در نحوه جذب نیروی انسانی آغاز شده است.

او افزود: آموزش و پرورش از ۲ مسیر قانونی آزمون استخدامی ماده ۲۸ دستگاه‌های اجرایی و پذیرش در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، نیروی مورد نیاز خود را جذب می‌کند.

عسکری تصریح کرد: در استان فارس پس از برگزاری آزمون اولیه تعداد ۳ هزار و ۸۹۷ نفر در مرحله نخست پذیرفته شدند و در ادامه این افراد در فرآیند بررسی و تایید صحت مدارک و معاینات پزشکی شرکت کردند که در نهایت ۳ هزار ۳۵۷ نفر به مرحله ارزیابی راه یافتند.

او ادامه داد: پس از عبور داوطلبان از مسیر ارزیابی بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان آموزگار جدید در آموزش و پرورش فارس جذب و استخدام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در سطح استان فارس، فرآیند ارزیابی در ۳۳ کانون و ۱۴ حوزه در حال انجام است، اضافه کرد: ارزیابی‌ها در ۳ بخش ارزیابی حرفه ای، تخصصی و گزینش عمومی و اعتقادی انجام می‌شود.

او بیان کرد: کار ارزیابی را ۲۴۶ نیروی آموزش دیده انجام می‌دهند که پس از گذراندن دوره‌ها و موفقیت در آزمون پایانی موفق به اخذ مجوز ارزیابی شدند.

عسکری تصریح کرد: پس از اعلام نتیجه آزمون اولیه ستاد استخدام در آموزش و پرورش تشکیل شد و از ۱۳ تیرماه روزانه ۳۰۰ نفر به کانون فرهنگی تربیتی سمیه ناحیه ۴ شیراز مراجعه و در فرآیند صحت سنجی مدارک شرکت کردند.

او افزود: پس از بررسی مدارک و انجام معاینات پزشکی، افراد تایید شده در این مرحله به کانون‌های ارزیابی معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در هر کانون ۴ ارزیاب حرفه‌ای و یک ارزیاب تخصصی وجود دارد که به عنوان تسهیل گر فرایند ارزیابی را برای آن‌ها تشریح می‌کند.

او ادامه داد: ارائه طرح درس و اجرای تدریس، سنجش عکس العمل داوطلب در برخورد با اولیای فرضی، و سایر رفتار‌های و صلاحیت‌های مورد نیاز حرفه معلم از جمله مواردی است که در فرآیند ارزیابی وجود دارد.

رئیس ستاد استخدام در آموزش و پرورش اظهار کرد: کانون‌های ارزیابان حرفه‌ای در آموزش و پرورش استان شکل گرفته است، و ارزیابان همزمان مشاهدات خود را ثبت و سنجه‌های مربوطه به آزمون به مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ارسال و از آنجا به سازمان سنجش منتقل می‌شود.

 او تصریح کرد: سازمان سنجش نیز براساس اطلاعیه‌هایی که صادر شده در شهرویور ماه نتایج قبولی داوطلبان را اعلام و افراد در مرحله گزینش مسائلی همچون اعتقادی، اجتماعی و سیاسی نیز مشارکت می‌کنند. 

عسکری افزود: فرآیند ارزیابی و گزینش تا ۱۱ مرداد ادامه دارد و از وجود افراد پذیرفته شده در مدارس از ابتدای مهرماه استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در تابستان امسال با برگزاری آزمون‌های استخدامی دیگری که در راه است پیش بینی می‌شود بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ نیروی جدید دیگر نیز پس از طی همین مراحل ارزیابی و قبولی در آزمون وارد آموزش و پرورش استان شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
لطفا اگه واقعا دنبال شایسته سالاری هستید امتیازات تاهل و فرزند و ایثارگری رو حذف کنید