توقف ارسال کمک های صلیب سرخ به افغانستان

صلیب سرخ از توقف ارسال دارو و سایر کمک‌ها به بیش از ۲۵ بیمارستان در افغانستان خبر داده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ارسال دارو و سایر کمک‌ها را به بیش از ۲۵ بیمارستان در افغانستان متوقف کرده است.
 
این کمیته اظهارداشت پس از سقوط کابل در آگوست ۲۰۲۱ میلادی، باوجود اینکه بسیاری از موسسات و نهاد‌ها فعالیت خود را متوقف کردند، اما صلیب سرخ به کمک‌هایش ادامه داد.
 
پرویز احمد فیضی سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان به رسانه‌ها گفت هرگز قرار نبود که این کمک‌ها بلند مدت باشد، زیرا برای پاسخگویی به نیاز‌های فوری طراحی شده‌اند.
 
فیضی افزود هدف اصلی صلیب سرخ این بود که به مقامات اجازه دهد تا خود را سازماندهی کنند و مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند. با توجه به مشکلات مالی که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سراسر جهان با آن مواجه است، مسئولیت همۀ خدمات بهداشتی و درمانی به وزارت بهداشت افغانستان واگذار خواهد شد.
 
وی ادامه داد با این وجود کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به کمک‌های خود به افغانستان در زمینه‌های مختلف، از جمله توانمندسازی فیزیکی زندان‌ها، آب، مصونیت اقتصادی، واکنش اضطراری و موارد دیگر ادامه خواهد داد.
 
عبدالمنان کاکر سخنگوی ریاست بهداشت قندهار نیز اظهار داشت بیش از سه ماه است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، ارسال دارو و سایر اقلام بهداشتی لازم را به بیش از ۲۵ بیمارستان متوقف کرده است.
 
سازمان بهداشت جهانی پیش‌تر اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۳ میلادی در افغانستان، ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر که ۵۳ درصد آن‌ها کودک هستند، به مراقبت و خدمات بهداشتی نیاز خواهند داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.