۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان‌غربی رفع تداخل شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: هزار و ۱۹۴ پلاک از ابتدای اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ تاکنون در استان رفع تداخل شده که مساحت آن‌ها بیش از ۱۶۰ هزار هکتار است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری، ۲۲۳ پلاک به مساحت ۱۰۹ هزار و ۶۲۱ هکتار از اراضی غیر ملی تثبیت شده که ۲۲۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: تاکنون در مجموع ۵۳ درصد اراضی غیرملی و کشاورزی تثبیت مالکیت شده که شامل ۳۱ درصد پلاک‌های مشمول تداخلات در سطح استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۸۳۹ هکتار از اراضی دارای تداخل استان، در حدود ۹۲۵ هزار و ۷۶۳ هکتار از اراضی ملی و ۵۸۹ هزار و ۷۵ هکتار از اراضی غیر ملی تثبیت مالکیت شده‌است.

شهبازی گفت: مشکل عدم تامین عکس‌های هوایی دهه ۴۰ برای تسریع در اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی باعث کند شدن روند کار می‌شود که در حال حاضر تنها برای ۴۰ درصد اراضی استان این نقشه وجود دارد.

وی تاکید کرد: فرآیند اجرای رفع تداخلات اراضی در شهرستان‌های شوط، ماکو، نقده و اشنویه به اتمام رسیده و تا پایان سال هم در چند شهرستان دیگر اجرای این طرح به پایان خواهد رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: امسال، در کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان آذربایجان غربی، مساحت اراضی ملی تثبیت شده در سطح ۱۰۹ هزار و ۹۹۲ هکتار با ۳۱ درصد پیشرفت نسبت به پارسال است.

آذربایجان غربی دارای بیش از یک میلیون اراضی کشاورزی با قابلیت کشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.