تولید ۲۷ هزار تُن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان سالانه ۲۷ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌شود، گفت: از این میزان ۱۲ هزار تُن در داخل استان مصرف و مابقی به نقاط دیگر کشور ارسال می‌شود.

حسین برزگر با اشاره به اینکه در این استان سالانه ۲۷ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌شود، گفت: از این میزان ۱۲ هزار تُن در داخل استان مصرف و مابقی به نقاط دیگر کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان ۱۲ کیلوگرم است، ادامه داد: ایجاد مجتمع‌های دامپروری و اصلاح نژاد دام از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش تولید گوشت قرمز در استان انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی ۱۴ واحد دامپروری بزرگ صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها و نهاد‌های اقتصادی در استان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: در استان ما سالانه ۳۰۰ هزار تن لبنیات تولید می‌شود و همچنین مرغداری‌های ما ظرفیت جوجه‌ریزی ۲۰ میلیون قطعه را به صورت سالانه دارا هستند.

وی عنوان کرد: ایجاد مجتمع‌های دامپروری صنعتی به ما کمک می‌کند تا زنجیره ارزش افزوده تولید گوشت از ابتدا یعنی از مرحله تولید خوراک دام تا مرحله کشتار و بسته‌بندی در این مراکز انجام شود و سود قابل توجهی نصیب تولیدکننده شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بیان کرد: با فعال شدن واحد‌های بسته‌بندی گوشت قرمز در استان زمینه برای بسته‌بندی پوست، پودر خون و پودر استخوان نیز فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.