چند کشته و زخمی در درگیری تروریست‌های وابسته به آمریکا در سوریه

به دنبال درگیری میان گروه‌های تروریستی وابسته به آمریکا در شرق سوریه، چند نفر کشته و زخمی شدند.

امروز (سه‌شنبه) درگیری‌های داخلی شدیدی با سلاح‌های سبک و سنگین بین گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آمریکا در مجاورت پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در میادین نفت و گاز در حومه دیرالزور واقع در شرق سوریه روی داد.

خبرنگار اسپوتنیک به نقل از منابع محلی گزارش داد که به دنبال این درگیری‌ها که همچنان ادامه‌دار است و درپی اختلاف برسر تقسیم نفت و ثروت‌های حاصل از آن روی داده است، تعدادی از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.

این درگیری‌ها تاکنون به شهر‌های السور، البصیره، الحصین و روستا‌های اطراف آن در حومه شمالی دیرالزور گسترش یافته است.

این منابع اعلام کردند: «درگیری‌های شدیدی با استفاده از سلاح‌های سنگین و سبک و آرپی‌جی در نزدیکی پایگاه اشغالگران آمریکایی در نیروگاه گاز طبیعی "کونیکو" در شرق پایگاه غیرقانونی آن در میدان نفتی "العمر" در حومه شمالی دیرالزور روی داد که همچنین منجر به جابه‌جایی اجباری غیرنظامیان از این مناطق شد.»

این منابع اشاره کردند که فرماندهی گروه شبه‌نظامی «قسد» از فرماندهی آمریکا در دیرالزور خواسته است تا با توجه به شدت درگیری‌ها و گسترش آن به مناطق درگیری، هواپیما ارسال کند. 

کاروان نظامی و خودرو‌های زرهی نیرو‌های «ائتلاف آمریکایی» با همراهی بالگرد از میدان «کونیکو» به سمت شهرک السور در شمال دیرالزور حرکت کردند.

میدان نفتی العمر بزرگترین میدان نفتی سوریه از نظر مساحت و تولید است و در کرانه شرقی رود فرات قرار دارد، در حالی که میدان «کونیکو» که در اشغال ارتش آمریکا است، بزرگترین میدان گازی سوریه (۲۰ کیلومتری شمال شرق دیرالزور) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار