بازگشت فوری قضات دیوان عالی رژیم صهیونیستی از آلمان پس از تلاش دولت نتانیاهو

قضات دیوان عالی رژیم صهیونیستی به دلیل تصویب دور نخست بازنگری در اختیارات قوه قضاییه در کنست، سفر خود به آلمان را نیمه کاره رها کردند.

تلاش کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور بازنگری در قوه قضاییه و در رأس آن حیطه اختیارات دیوان عالی این رژیم، باعث ایجاد موجی از اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی شده است. اکنون با تصویب نخستین بخش از این طرح در کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، دیوان عالی این رژیم به آن واکنش نشان داد. 

به گزارش تایمز آو اسراییل، استر هایوت، رئیس دیوان عالی رژیم صهیونیستی و دیگر قضات این دیوان که طی یک سفر رسمی در آلمان به سر می‌بردند به منظور برگزاری جلسه استماع درمورد درخواست‌ها علیه تصویب نخستین قانون بازنگری گسترده قضایی، سفر خود را نیمه کاره رها کرده و به سرعت به سرزمین‌های اشغالی بازگشتند. 

این مقام صهیونیست به همراه سایر همکاران خود به دعوت دولت آلمان در این کشور حضور داشتند و قرار بود به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد منحوس تشکیل این رژیم اقدام به سخنرانی در این کشور کنند. این گروه که قرار بود یکشنبه هفته بعد به سفر خود پایان بخشند، امروز سفرشان را به پایان رساندند. 

کنست رژیم صهیونیستی که شامل یکصد عضو است پس از آن‌که مخالفان طرح دولت نتانیاهو از حضور در جلسه رای گیری برای تصویب دور نخست تصمیمات پیرامون اختیارات دیوان عالی پارلمان حضور نیافتند، با ۶۴ رأی موافق در برابر هیچ رای مخالف، اختیارات این دیوان برای بی اعتبار ساختن تصمیمات دولت براساس معیار معقول بودن را لغو کرد. 

یائیر لاپید، رهبر مخالفان اعلام کرده است این لایحه را در دادگاه به چالش خواهد کشید. 

دیوان عالی قرار است این لایحه را بررسی کرده و قضات این دیوان می‌توانند دستور موقتی جهت مسدود سازی آن صادر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار