اشتغال پایدار در روستاها، اولویت فعالیت بنیاد علوی در استان کرمان

در دیدار استاندار کرمان و مدیرعامل بنیاد علوی احداث مسکن محرومان و اشتغال پایدار در روستاها، اولویت فعالیت بنیاد علوی در استان کرمان عنوان شد.

محمدمهدی فداکار صبح امروز سه‌شنبه ۳ مرداد ماه در دیدار مدیرعامل بنیاد علوی با تقدیر از خدمات این مجموعه در مناطق محروم استان از جمله اهدای سه دستگاه آمبولانس و هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد تومان انواع خدمات، گفت: در حوزه مسکن محرومان نیز با کمک دستگاه‌های حمایتی، کار خوبی توسط بنیاد علوی در حال انجام است.

وی افزود: دغدغه اول گروه‌های تحت پوشش مراکز حمایتی، مسکن است که بعضا توان و انگیزه برای احداث و ساخت و ساز را ندارند. 

استاندار کرمان، آبخیزداری را دیگر اولویت استان برشمرد و ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری علاوه بر جلوگیری از سیلاب و خسارت ناشی از آن، برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک موثر است. 

فداکار با اشاره به فعالیت بنیاد علوی در نرماشیر، ارزوئیه، کوهبنان و گلباف به طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی کرمان نیز پرداخت و گفت: بنیاد علوی در حوزه فعالیت‌های خود می‌تواند در مناطقی از جمله حاشیه شهر کرمان و شهداد نیز همراهی کند. 

استاندار کرمان، مسکن محرومان، اشتغال پایدار در روستا‌ها و طرح‌های آبخیرداری را از جمله اولویت‎های استان کرمان عنوان کرد. 

*۳۵۰ میلیارد تومان انواع کمک‌های بنیاد علوی در سطح استان کرمان

وحید خاوئی مدیرعامل بنیاد علوی در این دیدار گفت: بنیاد علوی بیشترین حضور منطقه‌ای را در استان کرمان دارد و اولین طرح پیشرفت و آبادانی منطقه‌ای در قلعه‌گنج آغاز شد و کماکان ادامه دارد. 

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان انواع کمک‌های بنیاد علوی در سطح استان با هماهنگی استانداری، فرمانداری و کمک گروه‎های مردمی انجام شده است. 

خاوئی تصریح کرد: در حال حاضر جازموریان به عنوان منطقه هدف تعیین شده و علاوه بر آن در کوهبنان، ارزوئیه، نرماشیر و گلباف، بنیاد علوی حضور دارد.

وی مهمترین اقدام بنیاد علوی در سطح استان کرمان را در حوزه مسکن عنوان کرد و ادامه داد: ۲۹۰۰ واحد مسکونی محرومان با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی در سطح استان کرمان برنامه‌ریزی کردیم که ۱۷۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم تا نیمه سال آینده همه واحد‌ها به اتمام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار