رکود شکنی در جابه جایی حجاج؛

بیش از ۱۶۰ هزار حاجی به سرزمین وحی جابه جا شدند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال برای اولین بار ۱۶۰ هزار حاجی در رفت وبرگشت به سرزمین وحی جابه جا شدند.

آقای جمشید فرزادی پور گفت:  انتقال بیش از  ۱۶۰  هزار حاجی  در ایام حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  در شرایطی که دمای هوا بسیار بالا بود با بالاترین ایمنی انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،  تمامی دستگاه ها در این ایام به صورت ۲۴ ساعته کار کردند و خوشبختانه هیچ مشکلی ایجاد نشد.

او می گوید: حداکثر با این بضاعت تنها قابلیت جابه جایی ۶۰ درصد از حجاج وجود داشت، اما امسال ما توانستیم ۱۶۰ هزار نفر را جابه جا کنیم. 

او با بیان اینکه ۳۷۸ پرواز رفت و برگشت داشتیم، گفت: آغاز عملیات سفر حج از ۳۱ اردیبهشت آغاز و ۱ تیر به اتمام رسید و عملیات برگشت از ۱۳ تیر ماه آغاز و امروز سوم مرداد در ساعت ۷:۳۵ دقیقه به اتمام رسید.

 فرزادی پور گفت:  ۱۵۱۸ پرواز  با ۸۷ هزار و۶۱۹ نفر مسافر داشتیم. همچنین میزان تاخیرات از ایران ۳۵ دقیقه که با احتساب تاخیرات انعکاسی ۵۸ دقیقه برای هر پرواز  بوده است. 

به گفته او، مجموع هر پرواز ۶۸ دقیقه و در مدینه کمتر و در جده بالاتر ۶۸ دقیقه میانگین  تاخیر از عربستان بوده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در خصوص دلایل تاخیرات پرواز ها گفت: در طول عملیات حج حدود ۱۰۰ تعویض لاستیک داشته ایم که میانگین زمان برای هر لاستیک ۴۵ دقیقه است و سیستم هر ترمز هم در این چند مورد داشته ایم.

فرزادی پور  گفت: قطع سرویس های اینترنتی در فرودگاه مقصد به مدت دو روز بود که چک مسافران به صورت دستی انجام شد و ضعف خدمات و سرویس دهی موجود در عربستان و ترافیک سنگین در هنگام برگشت بود .

فرزادی پور افزود: ۲۲ جنازه از ۴۷ نفر فوتی را به کشور بازگرداندیم و همچنین ۱۷ بیمار بد حال را هم همراه با تیم پزشکی بازگرداندیم.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار