بهره مندی صنایع از معافیت مالیاتی با مشارکت در ساخت کتابخانه عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش تولید در صورت مشارکت در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین با حضور در یک واحد تولیدی مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرک صنعتی لیا، افزود: در قانون مالیات، معافیت مالیاتی برای صنایع مشارکت کننده در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: فعالان بخش تولید همچنین از مسوولیت‌های اجتماعی برخوردار هستند که کمک به توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای سطح دانش و فرهنگ مطالعه در کشور نیز می‌تواند در این قالب قرار بگیرد.

این مسوول اظهار داشت: امروزه کتابخانه‌های عمومی دیگر تنها مکانی برای امانت کتاب نیستند بلکه باشگاهی برای فعالیت‌های متنوع و مفید فرهنگی اجتماعی آموزشی به شمار می‌روند که برای توسعه خدمات، نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری شرکت‌های تولیدی و صنعتی با کتابخانه‌ها جهت استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و حمایت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند زمینه ساز اتفاقاتی عظیم و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ استان شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین اظهار کرد: نشست‌های معرفی کتاب و خلاصه نویسی کتاب که در این واحد تولیدی برگزار می‌شود یک الگوی خوب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و امیدواریم سایر واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی نیز در کنار فعالیت‌های خود به این دست فعالیت‌های فرهنگی اهتمام کنند.

مدیرعامل این واحد تولیدی نیز در این نشست گفت: هرچه مطالعه مفید در جامعه بیشتر شود به همان میزان می‌توان امیدوار بود که ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد

وی اضافه کرد: افرادی که به صورت مرتب مطالعه می‌کنند، معمولا از نگرشی ژرف‌تر در زندگی برخوردار هستند، آرامش بیشتری دارند و اغلب زندگی باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.