وزیر دفاع:

موشک کروز ابومهدی همتا ندارد

امیر آشتیانی گفت: نقطه‌زنی و قدرت تخریب بسیار بالا در کنار عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از ویژگی‌های مهم کروز دریایی ابومهدی است.

امیر محمدرضا آشتیانی در آیین الحاق موشک کروز دریایی «ابومهدی» وزارت دفاع به نیرو‌های دریایی سپاه و ارتش، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی و ارتقای توان موشکی و پدافندی مراسم الحاق این سامانه راهبری و منحصربفرد که می‌توان گفت همتایی ندارد را برگزار کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه موشک کروز ابومهدی، یادآور شد: برد هزار کیلومتری این سامانه که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش می‌دهد نکته بسیار مهمی است. در کنار عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از دیگر ویژگی‌های این موشک است.

وزیر دفاع با اشاره به قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و رادارگریزی موشک ابومهدی به‌عنوان دیگر ویژگی‌های این سامانه، اظهار کرد: ما از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک بهره‌گیری کرده‌ایم و با تولید انبوه این سامانه قادریم از عمق خاک کشورمان، در اماکنی کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت عملیاتی به اهداف متحرک دریایی شلیک و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به طور کامل منهدم کنیم.

آشتیانی با یادآوری نقش متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع و صنعت دفاعی در طراحی این سامانه، ادامه داد: این توان بسیار بالایی است که در اصل به دست همین متخصصان کوشا با همکاری ستادکل نیرو‌های مسلح، نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به ثمر رسید و در ارتقای توان رزمی ما نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وزیر دفاع یادآور شد: ما در پشتیبانی از نیرو‌های مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر و آن را دنبال می‌کنیم. قطعاً این توانمندی‌هایی که ما دنبال آن هستیم در مسیر صلح و دوستی و برادری و ضامن ثبات و امنیت منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
فقط دود می کند ناراحت نه باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
چرا عراق نام موشکهایش را سلیمانی نمی گذارد مگر نه این است که ایران به عراق برای دفع فتنه ی داعش کمک کرد؟چرا مردم ایران را وامدار عراقی ها نشان می دهید ؟همین طور در مورد فلسطین و لبنان مگر ایران به آنها کمک نمی کند که به قدرت برسند و زمین و حکومت به دست بیاورند پس چرا ما باید از آنها تقدیر کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
مگه دریا عوارض و ناهمواری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
در این زمینه که علمی نداریم نقد نکنیم ولی تشکر وقدردانی از همه مهندسین ودانشمندان این مرز و بوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
علی جون!
ممکنه این موشک مثلا از پشت کوههای،بوشهر یا بندر عباس به طرف هدف شلیک شود. یا برنامه ریزی شود که مثلا کویت را رد کند و بعد ۱۸۰ درجه برگردد و از،سمت کویت به هدفی در خلیج فارس اصابت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
قدرت نظامی فوق العاده است ولی در کنار آن باید توجه زیادی به قدرت رسانه ای کرد. سالهاست که سنگر فرهنگی و رسانه ای کشور دست نفوذها و دشمنان افتاده، این یعنی کاملا آسب پذیر هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
همه اینها خوب اما دشمن می داند در ارضه جنگ و نبرد پیروز نمی شود حالا بوسیله منافقین سلبریتیها بعضی از مسولان منافق وعده ای که گول دشمن را می خورند ووو دارد در داخل برنامه خود را پیاده می کند باید هوشیار وبیدار باشید تا در این نبرد داخلی هم دشمن را به زانو در بیاوریم انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
تو کلاس چندمی؟ ارضه جنگ چیه؟! مسولان یعنی چی؟! ووو یعنی چی؟! چرا مملکت بدست امثال تو افتاده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
قطعا اونها هم بیکار ننشستن . زیر دریا را چه میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
به کوری چشم دشمنان از نظر قدرت زیردریایی قدرت پنجم دنیا هستیم به اعتراف خودشون
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
زیر دریایی ها هم هدف خوبی برای زیر دریایی های چابک ما هستند. نگران نباش.
تنها نقطه ضعف ما ،اقتصاد و مسائل اقتصادی است. و دشمن این را به خوبی می‌داند. لذا جرات حمله نظامی ندارد. متاسفانه مسئولان اقتصادی نتوانستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
هربار که موشکی میسازید قوت قلبی برای ماست و تیری به قلب دشمن. خدا قوت به امید روزی که در دنیا بی همتا باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
ارزش پول ملی مان همتا ندارد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
از دست افرادی مثل شما که آب به آسیاب دشمن می‌ریزید و همیشه نصفه خالی لیوان را می‌بینید ، پول که هیچ ، کشور هم نباید باقی میماند دشمن به امید شما جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته
پول ما درسته که بی ارزش هست ولی به حقوقت نگاهی بینداز و ببین چقدر میشه خرید کنی و بعد پول افغانستان که از پول ما با ارزش تر هست و پول عمان که با ارزش ترین پول دنیاست ببین چقدر میشه در کشور خودشان خرید کرد اونوقت حساب کار دستت میاد که مرغ همسایه غاز نیست
من یک کارگر در خارج از کشور هستم زندگی کارگر همه جا سخته و تنها معامله گرها و تجار در هرجایی از دنیا از نظر هزینه زندگی بر میان
فقیر همه جا هست حتی در سویس و آمریکا ، حالا خود دانید یا غصه الکی بخورید و یا با کمی تحقیق و تعقل زندگی خود را متحول کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
دمتون گرم
آخرین اخبار