همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی در زاهدان

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار شد.

 در این جلسه شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به اهمیت همایش مهدویت و نگاه اخرالزمانی در ادیان مختلف و در بین افرادجامعه اشاره کرد و گفت:موضوع مهدویت ریشه در نگاه و اندیشه توحیدی دارد که در نظام جمهوری اسلامی ایران تمام مذاهب و فرق اسلامی به آن معتقد و نقطه اشتراک آنهاست.

وی با تاکید بر هماهنگی و تعامل بین بخشی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی به ویژه کمیته‌های اجرایی همایش ملی مهدویت افزود: برنامه ریزی و ارائه راهکار‌های پیشنهادی در جهت اشاعه هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ مهدویت به ویژه در بین جوانان و دانش آموزان از اولویت‌های کمیته و اعضای آن است.

شریفی همچنین خواستار تولید محتوایی و رسانه‌ای در موضوع مهدویت به ویژه اطلاع رسانی در خصوص برگزاری و حضورهرچه بیشتر اندیشمندان و فرهیختگان در این همایش شد.

شهرکی دبیر بنیادمهدویت استان به اهداف همایش ملی مهدویت اشاره کرد و گفت: این همایش در روز‌های ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه سال جاری در زاهدان برگزار خواهدشد.

وی ادامه داد: تبیین و واکاوی نگاه مهدوی و اخرزمانی در مذاهب اسلامی، استفاده از بور مهدویت در ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی، تعریف و ارایه مدل حاکمیت الهی و اسلامی با محوریت روایات مهدوی به جهان از مهم‌ترین اهداف این همایش خواهدبود.

دبیر بنیادمهدویت استان با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته تحقیق و پژوهش، پشتیبانی، اجرایی و رسانه و تبلیغات در اجرای این همایش تشکیل شده اند گفت: حضور مدعوینی از استان‌های گلستان، هرمزگان، کردستان؛ اذربایجان غربی و کرمانشاه در این همایش قطعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.