اخطار جدی آبفای مشهد به ۲۵ هتل و ۱۵ اداره

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طی دستورالعمل قرارگاه عملیات پایش آب مشهد تا کنون ۲۵ هتل، ۱۵ اداره و ۲۳۵ مشترک خانگی بد مصرف شناسایی شده اند.

حسین اسماعیلیان بیان کرد: قرارگاه عملیات پایش آب که برای مدیریت بحران آب مشهد تشکیل شده ارکان مهم مدیریتی شهرستان در آن حضور دارند و تصمیمات اتخاذ شده در راستای مصرف بهینه آب است که یکی از آن‌ها برخورد با مشترکین بد مصرف در حوزه‌های مسکونی، غیرمسکونی، باغ ویلا، هتل، ادارات و کارواش‌ها است.  

اسماعیلیان با تاکید بر این مطلب که برخی از این تصمیم گیری‌ها تا حدی به مرحله عمل و اقدام رسیده، گفت: در مناطق مختلف مشهد ۳ هزار مشترک بد مصرف خانگی شناسایی شده است که از این میان به ۲۳۵ مشترک بد مصرف آب اخطار جدی داده شده است که در هفته اخیر خوشبختانه ۵۰ درصد از این تعداد، مصرف خود را اصلاح کردند.

وی عنوان کرد: ۲۵ هتل و ۱۵ اداره که مصارف بالایی داشتند نیز تا کنون اخطار گرفتند و اگر به اخطار‌ها توجهی نکنند و الزامات مناسب برای کاهش مصرف آب مانند استفاده از لوازم کاهنده مصرف را رعایت نکنند و بررسی کارشناسان و قرارگاه عملیات پایش، این موضوع را تایید کند نام این ادارات و هتل‌ها افشا می‌شود.

اسماعیلیان تصریح کرد: هتل‌های شناسایی شده بیشتر از ۱/۵ برابر ظرفیت قراردادشان و بیش از ۱۰۰۰ متر مکعب آب در ماه مصرف آب داشتند.

وی بد مصرف‌ها را افرادی دانست که حقوق دیگر مشترکان را تضییع می‌کنند و بیش از اندازه مصرف دارند و این در صورتی که با محدودیت آب هم مواجه نباشیم کار پسندیده‌ای نیست.

در ادامه حتما بخوانیدمدیر عامل آب و فاضلاب مشهد: بدمصرفی را گزارش کنید

اسماعیلیان به روال قطع انشعاب آب بد مصرف‌ها اشاره کرد و توضیح داد: اخطار جدی به مشترکان بد مصرف مبنی بر قطع انشعاب در مرحله اول صورت می‌گیرد و سپس فرصتی به آن‌ها برای اصلاح الگوی مصرف داده می‌شود و اگر پس از پایش کارشناسان، همچنان این روند ادامه یابد دستور قطع انشعاب به صورت موقت و در بازه ۵ ساعت اتفاق می‌افتد. اگر پس از بررسی مجدد اصلاح رویه مصزف از سوی مشترکان دیده نشود، قطع آب طولانی‌تر خواهد بود.

اسماعیلیان اظهار کرد: قرارگاه عملیات پایش آب نیز ویژه برخی برج‌های مسکونی ویژه در مشهد که استخر دارند و موارد مصرف آبی شان بهینه نیست و همچنین باغ ویلا‌هایی که خارج از شهر هستند و بیش از ۴۵ متر مکعب آب مصرف داشته باشند را به صورت موردی بررسی و شناسایی خواهد کرد تا اقدامات لازم در خصوص این بدمصرفی صورت گیرد. در مورد باغ ویلا تابلوی قطع انشعاب به دلیل بد مصرفی نصب خواهد شد و مالک موظف است تعهدنامه‌ای مبنی بر اصلاح الگوی مصرف امضا کند و اگر به تعهدات خود عمل نکند با قطع انشعاب روبرو خواهد شد.

برچسب ها: قطع آب ، هشدار قطع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.