رشد ۴.۴ درصدی اقتصاد خراسان رضوی

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت:در سه ماهه نخست امسال نیز رشد اقتصادی استان خراسان رضوی با ۴.۴ درصد رشد، جزو ۵ استان برتر کشور بوده است.

فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: این حضور پررنگ و سطح بالای مشارکت شرکت‌ها از کشور‌های گوناگون، نشان از سطح کیفی بالای نمایشگاه دارد.

او با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان «ویترین اقتصاد استان» شناخته می‌شود، افزود: قطعا نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» می‌تواند خروجی و آثار مثبت بسیاری را برای خراسان رضوی و مشهد داشته باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته حوزه‌های اقتصادی مثل خدمات و کشاورزی، رشد منفی داشتند، خوشبختانه حوزه صنعت، با ۹.۵ درصد رشد، بالاترین رشد اقتصادی را در سال ۱۴۰۱ را داشت.

ابراهیمی بیان کرد: بخش زیادی از این رشد اقتصادی، متاثر از برگزاری رویدادهایی، چون این نمایشگاه‌هاست؛ در سه ماهه نخست امسال نیز رشد اقتصادی استان خراسان رضوی با ۴.۴ درصد رشد، جزو ۵ استان برتر کشور بوده است.

او با اشاره به نرخ بیکاری ۶.۲ درصدی در خراسان رضوی که کمترین نرخ بیکاری در کشور است، تصریح کرد: همه این دستاورد‌ها و آمار و ارقام نشان از این دارد که نمایشگاه بین‌المللی مشهد، ویترین اقتصاد استان، به عنوان یکی از حوزه‌های اثرگذار، نقش خود را به بهترین شکل در توسعه اقتصادی خراسان رضوی ایفا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.