سوگواره احلی من العسل در آذربایجان غربی

سوگواره احلی من العسل ویژه حضرت قاسم ابن الحسن (ع) همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد.

یازدهمین  آیین سوگواره قاسم ابن الحسن (ع) با نام احلی من العسل با حضور دانش آموزان مدارس متوسطه اول و دوم استان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در ارومیه نیز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این آیین حضرت قاسم ابن الحسن (ع) را بهترین الگو و اسوه برای نوجوانان و جوانان دانست و گفت: هدف از برگزاری این آیین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان وجوان جامعه است.

علی مطهری ضمن قدردانی از دانش آموزانی که با اخلاص و اشتیاق کامل در این محفل حضور یافته اند، اظهار کرد: برای احقاق حق و عدالت باید همه‌ی داشته‌ها را در طبق اخلاص قرار داده و حسینی وار راه یاران باوفای ایشان را طی نموده و حسینی وار زندگی کنیم.

وی با اشاره به واقعه شب عاشورا و زمانی که امام حسین (ع) به یارانش فرمودند، فردا همه شما شهید خواهید شد خاطرنشان کرد: همانا ابراز نظرِ" احلی من عسل" حضرت قاسم؛ فرهنگ قاسمی و الگوی ادب، معرفت، شجاعت وفاداری و تبعیت از ولایت برای جوانان و نوجوانان امروزی معرفی شد.

وی تصریح کرد: تاسی از واقعه عاشورا، بهترین الگو در عملیاتی نمودن ساحت‌های دین باوری، دین مداری مداری و دین محوری سند تحول بنیادین جهت ارائه تکالیفی است که برعهده ماست.

 یازدهمین سوگواره احلی من العسل با حضور دانش آموزان هیات‌های مذهبی مدارس سراسر کشور امروز، دوم مرداد ماه مصادف با ۶ محرم، در ۳۲ استان و ۴۰۰ شهر در سراسر کشور و همچنین در نقاط مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.