آمادگی شهرداری خرم آباد برای خرید سهم ارتش از پادگان ۰۷

استاندار لرستان گفت: هشت هکتار از مجموعه تاریخی پادگان ۰۷ خرم آباد سهم ارتش جمهوری اسلامی می باشد که شهرداری خرم آباد برای خرید این سهم و اجرای طرح فرهنگی گردشگری در محوطه اعلام آمادگی کرده است.

فرهاد زیویار افزود: در حال حاضر انتظاری که در لرستان به مساله تبدیل شده پادگان ۱۵ هکتاری ۰۷ خرم آباد است که می بایست بر حسب دستور مقام معظم رهبری و مربوط و مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر خروج پادگان ها از شهر خارج می شد.

وی ادامه داد: با وجود مواهب این تصمیم در کشور برای عموم مردم اما در لرستان توافق خوبی صورت نگرفت به نحوی که هفت هکتار از این مجموعه برای میراث فرهنگی و شهرداری و مابقی برای ارتش لحاظ شده است تا برای طلب پیمانکاری که در خارج استان اقدام عمرانی انجام داده قطعه بندی شود و به فروش برسد.

وی با بیان اینکه شهرداری خرم آباد نسبت به خرید حق ارتش با ۳۰ درصد بیشتر از قیمت اعلام شده اعلام آمادگی کرده است تا مولفه های فرهنگی، هنری، ارزشی و هویتی شهر نادیده گرفته نشود و طرحی همانند میدان امام اصفهان با کاردهای مختلف ایجاد شود.

استاندار لرستان ادامه داد: در طرح پیش بینی شده پارکینگ عمومی هم در نظر گرفته شده و با توجه به همجواری این زمین در کنار مصلی شهر، برج سازی در پادگان، مصلی را تحت الشعاع قرار می دهد.

زیویار با تاکید بر اینکه بنیه فرهنگی و اعتقادی و سراسر شیعه بودن از ظرفیت های اساسی لرستان است اظهار داشت: همه مناسبت های مربوط به مذهب تشیع واحد هستند و تفاوتی بین غدیر، نیمه شعبان یا عاشورا و عزاداری ها قائل نیستیم چراکه در مبنا مشترک، همراه با ولایت مداری و در لرستان نیز مورد وثوق هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از طرح های عمرانی فرهنگ لرستان اوایل دهه ۸۰ کلنگ زنی شده است که در سال های گذشته تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشتند که اکنون برخی مانند باغ موزه دفاع مقدس پیشرفت ۱۰۰ درصد دارند همچنین پیشرفت تالار مرکزی خرم آباد از ۱۰ به ۴۰ رسیده و کتابخانه های متعدد و مرکزی خرم آباد با مصوبات سفر مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.