برگزاری سوگواره احلی من العسل ویژه ۲۵ هزار دانش‌آموز چهارمحال‌وبختیاری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: سوگواره احلی من العسل ویژه ۲۵ هزار دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه اول سراسر استان برگزار می‌شود.

غلامعلی خدیبی اظهار داشت: این سوگواره با حضور نوجوانان عاشورایی فردا دوشنبه دوم مردادماه همزمان با هفتم محرم‌الحرام، ویژه ۲۵ هزار دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه اول سراسر استان که به‌صورت حضوری در پویش نسل قاسم (ع) شرکت دارند، برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته‌سازی ارزش‌های معنوی به‌ویژه با تأسی به قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مفاهیم والایی همچون، اخلاص، ایثار و شهادت، توکل، گذشت و سایر خصلت‌های نیکو، یازدهمین همایش احلی من العسل همزمان با سراسر کشور در مناطق ۱۷گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در دو بخش پویش و همایش حضوری برگزار می‌شود.

خدیبی در خصوص اهداف سوگواره احلی من العسل، اضافه کرد: این همایش با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت‌مداری، تولی و تبری، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و به‌ویژه نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی پویش نسل قاسم را یادآور شد و توضیح داد: این پویش ناظر بر روایت‌گری دانش‌آموزان از حضورشان در سوگواره احلی من العسل و نیز مشارکت در هیئت‌های دانش‌آموزی و عمومی است که با تعامل شبکه‌های شاد و امید تلویزیون برگزار می‌شود.

خدیبی با بیان اینکه همایش محوری احلی من العسل در مرکز استان با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان ناحیه یک و دو شهرکرد در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با برگزاری سخنرانی، مداحی و قرائت میثاق‌نامه احلی من العسل همراه خواهد بود.

وی با ابراز تأسف از اقدام شنیع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی شهروند سوئدی، بیان کرد: در این راستا، طوماری در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در قالب امضای بنر ۵۰ متری از سوی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در همایش احلی من العسل در مصلی شهرکرد تهیه شده است که پس از برنامه، این طومار برای نمایش در مقابل سفارت سوئد به تهران ارسال می‌شود که تودهنی نوجوانان شهرکردی به این اقدام خواهد بود.

خدیبی با اشاره به حضور دانش‌آموزان در هیئات و محافل عزاداری امام حسین (ع)، ادامه داد: هیئت‌های انصارالمهدی (عج) به‌عنوان هیئت شاخص دانش‌آموزی در دهه محرم در اکثر مناطق آموزش و پرورش استان فعال هستند، همچنین هیئات دانش‌آموزی در مدارس استان در این ایام به برپایی محافل عزای حسینی می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار