آصف درانی:

اسلام‌آباد برای همکاری با طالبان تعهد دارد

آصف درانی در پایان سفر سه‌روزهاش به کابل گفت اسلام‌آباد برای پیشبرد اهداف تقویت‌کننده صلح و امنیت در منطقه متعهد است.

آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان پس از پایان اولین سفرش به کابل بر تعهد قاطع اسلام‌آباد برای همکاری نزدیک با طالبان «برای پیشبرد اهداف تقویت‌کننده صلح و امنیت در منطقه» تأکيد کرد.

وی روز چهارشنبه (۲۸ سرطان) در یک سفر سه‌روزه برای گفت‌وگو با مقامات طالبان به کابل رفته بود.

درانی در بازگشت از سفر خود به کابل، در نشستی در اسلام‌آباد مجدداً تأکید کرد که کشورش به تعامل فعال با طالبان درباره همه موضوعات مورد علاقه ادامه خواهد داد.

پس از آنکه در اوایل ماه جوزا، نخست وزیر پاکستان آصف درانی را به‌عنوان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان معرفی کرد، این اولین سفر رسمی درانی به کابل بود.

این دیپلمات پاکستانی در جریان سفر خود با ملا عبدالکبیر،  معاون رئیس‌الوزرا، امیرخان متقی، وزیر امور خارجه، نورالدین عزیزی، وزیر تجارت، قلندر عباد، وزیر صحت عامه و ندامحمدندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان دیدار کرد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت که هدف از سفر آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به کابل بهبود روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور بوده است.

عبدالقهار بلخی گفت امیرخان متقی، وزیر امور خارجه در دیداری که با آصف درانی داشت گفت: با تأمین امنیت در افغانستان فرصتی ایجاد شده تا اقتصاد دو کشور تقویت یابد، پروژه‌های بزرگ آغاز شود و تجارت افزایش یابد.

بلخی تاکید کرد: وزیر امور خارجه در این دیدار به نماینده ویژه پاکستان نیز اطمینان داده که اجازه نمی‌دهیم از خاک ما علیه کشوری دیگر استفاده شود و تلاش ما همواره کار برای امنیت و ثبات منطقه بوده است.

برچسب ها: طالبان ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار