طراحی ساختمان ها یکی از علل اصلی طولانی شدن پروانه ساختمانی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: یکی از علل اصلی صدور پروانه های ساختمانی طولانی شدن زمان طراحی است.

آقای حمزه شکیب گفت:در حال حاضر مالکان  بخش خصوصی و بخش دولتی مقررات ضوابط علمی نگهداری را رعایت نمی کنند چراکه اگر به این موضوع  توجه می شد، ما امروز ساختمان پلاسکو را داشتیم.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در شهر تهران ۶ سازمان هستند که در کنار شهرداری ساختمان های ناامین  را شناسایی و معرفی کنند .

او می‌گوید: هزار ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم که باید به صورت ویژه  در حوزه آتش سوزی مراقبت شود .

شکیب گفت: کارها باید در اسرع وقت در خصوص صدور پروانه های ساختمانی صورت گیرد و باید کنترل ها به سرعت صورت گیرد تا سرعت اجرای ساخت وساز افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی منوط به مالک و طراح است و نباید  بیش از دو هفته به طول بیانجامد و مالک برای دریافت پروانه ساختمانی باید از سه بخش شهرداری،  وزارت راه وشهرسازی  و سازمان نظام مهندسی اقدام به دریافت کند.

او ادامه داد: یکی از مواردی که باعث افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی طراحی است که باید یک طراحی نظام مند باشد و سازمان نظام مهندسی تمامی برنامه ریزی لازم را برای صدور پروانه ساختمانی در کم ترین زمان انجام می دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حال حاضر ساختمان های زیر ۱۰۰۰ هزار متر مجری نمی خواهد تعداد قابل توجهی از ساختمان های در حال ساخت دارای مجریان صوری است.

او گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع مشکل مجریان صوری تمام برنامه ریزی خود را انجام می دهد و به شدت با این موضوع برخورد می‌کند و حتی اگر منجر به لغو پروانه نظام مهندسی شود.

 

برچسب ها: ساخت وساز ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سالی ۳۰۰ تا مجری داره به نظام مهندسی استان مرکزی اضافه میشه ، ... همین الان هم ۷۲۴ نفر مجری داریم ، ولی آیا به همین میزان کار ساخت و ساز اضافه شده ؟ قطعا خیر ، پس تعداد زیادی از مجریان بیکار می می‌شوند، مگر اینکه نظام مهندسی خودش توزیع کار و ارجاع کار بین مجریان را آغاز کند تا هیچ مجری بیکار نماند و همه مجریان به نوبت ، کار بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
مجری صوری نتیجه بی توجهی به نیاز بازار کار است وقتی عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد ، تعداد مجریان زیاد و قیمت مجری ارزان می‌شود پس مجری ها به ارائه خدمات صوری و امضافروشی روی می آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
ماموران شهرداری و پلیس ساختمانی باید در بازدیدهای دوره ای خود از ساختمان های در حال احداث ، مجريان صوری و غائب سرساختمان را شناسایی و ممنوع الکار کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
کنترل حضور و غیاب مهندسان مجری سرساختمان باید توسط چندین نفر از بازرسان اداره کار ، ماموران دادگستری ، بازرسان بیمه ، ماموران شهرداری ، بازرسان اداره راه و شهرسازی و ... انجام شود تا اگر مجری صوری با یکی از بازرسان فامیل بود ، سایر بازرسان بتوانند غیبت مجری صوری را به اطلاع نظام مهندسی برسانند و مجری صوری را محکوم کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
دستور اداره راه شهرسازی مبنی بر ثبت ظرفیت مجری قبل از ناظران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سازمان نظام مهندسی استان ها چگونه می‌توانند برای رفع مشکل مجریان صوری برنامه ریزی کنند یا اقدام قاطعی انجام دهند در حالیکه اکثر شرکت های مجری حقوقی که با اجاره کردن پروانه مجری سایر مهندس ها تشکیل شدند متعلق به اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان نظام مهندسی استان ها هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه وعده های مسئولین نظام مهندسی فقط باد هواست ، الان در نظام مهندسی اراک اکثر مجریان صوری هستند و هیچ حضور فیزیکی سرساختمان ندارند ، برای اثبات این مدعا ، دادستان اراک و رییس دادگستری اراک و بازرس اداره کار به شکل سرزده و کاملا اتفاقی به تعدادی کارگاه های ساختمانی سرکشی کنند قطعا مجری نظام مهندسی را نمی بینند چون مجری ها صوری هستند و امضافروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
لطفا برنامه ریزی های سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع مشکل مجریان صوری را توضیح دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
  حذف شائبه امضا فروشی مهندسین با راه اندازی سامانه GIS، مهندسینی هستند که حتی از آدرس پروژه بی اطلاعند و ما وظیفه داریم با صوری کاری مبارزه کنیم .  جی آی اس ، کاربرد وسیعی داشته و شناسایی محل دقیق پروژه ها ، نظارت بر گروههای کنترل و نظارت و.... ، از جمله کاربردهای آن می باشد  و در فاز اول برای گروههای ساختمانی 'ج' و 'د' در شهر ساری اجرایی خواهد شد . موقعیت پروژه ها توسط نقشه برداران در فاز اول در اپلیکیشن ثبت خواهد شد .  با راه اندازی این سامانه حضور همه مهندسین در پروژه ها ثبت خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
همین که رئیس نظام مهندسی کشور به فعالیت مجریان صوری اذعان می‌کند یعنی باید با این پدیده برخورد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
  حذف شائبه امضا فروشی مهندسین با راه اندازی سامانه GIS، مهندسینی هستند که حتی از آدرس پروژه بی اطلاعند و ما وظیفه داریم با صوری کاری مبارزه کنیم . جی آی اس ، کاربرد وسیعی داشته و شناسایی محل دقیق پروژه ها ، نظارت بر گروههای کنترل و نظارت و.... ، از جمله کاربردهای آن می باشد و در فاز اول برای گروههای ساختمانی 'ج' و 'د' در شهر ساری اجرایی خواهد شد . موقعیت پروژه ها توسط نقشه برداران در فاز اول در اپلیکیشن ثبت خواهد شد .  با راه اندازی این سامانه حضور همه مهندسین در پروژه ها ثبت خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
اگر نظام مهندسی ساختمان نسبت به توزیع کار بین مجریان اقدام میکرد ، جلوی فعالیت دلالان و کارچاق کن ها گرفته می‌شد و فعالیت مجریان صوری و ارزان متوقف میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
طبق قانون کار ، مجريان نظام مهندسي بايد روزی ۸ ساعت کار کنند و پنج شنبه ها ۴ ساعت کارکنند یعنی هفته ای ۴۴ ساعت کار ، پس اگر مجری کمتر از هفته ای ۴۴ ساعت کار کند یعنی مجری صوری است و باید پروانه اشتغال او باطل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
ایجاد کمیته بازرسی ساخت توسط نظام مهندسی یا ایجاد شرکت های بازرسی ساخت توسط ماموران دادگستری و بازرسان اداره کار ضروری است تا هر هفته از ساختمان های در حال ساخت بازدید کنند و مجریان صوری و غائب سرساختمان را شناسایی کرده و پروانه اشتغال آنها را ابطال کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
جلوی فعالیت شرکت های مجری حقوقی صوری نظام مهندسی گرفته شود . سهامداران شرکت مجری حقوقی نباید شاغل در ارگان های دولتی یا شرکت های خصوصی باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
سازمان نظام مهندسی ساختمان باید از اداره ثبت شرکت ها استعلام بگیرند که چرا نام برخی مهندسان مجری در بین سهامداران ۲ یا ۳ یا چند شرکت مجری حقوقی وجود دارد ؟؟ آیا برخی مهندسان با اجاره کردن پروانه سایر مهندسان توانستند چندین شرکت صوری ایجاد کنند و وزارت راه و شهرسازی سکوت کرده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع مشکل آزمایشگاه های خاک و بتن صوری تمام برنامه ریزی خود را انجام می دهد ؟ مثلا وقتی آزمایشگاه خاک در شهر اراک ، پروانه اشتغال گرفته ولی مدیرعامل آزمایشگاه در شهر لنگرود استان گیلان در معدن خاک نسوز مشغول کار است و هیچ حضور فیزیکی در آزمایشگاه ندارد و صرفا پروانه نظام مهندسی خود را به صاحبان آزمایشگاه اجاره داده است ‌.این ارائه خدمات صوری توسط نظام آزمایشگاه ها نیست ؟ آیا بهتر نیست دستگاه کارت ساعت زنی یا دستگاه GPS در محل آزمایشگاه نصب شود تا مدیران و کارکنان شرکت آزمایشگاهی حضور و غیاب روزانه خود را ثبت کرده و به شورای انتظامی نظام مهندسی اعلام کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
باید کارهای اجرا طبق نوبت ارجاع بشه مثل ارجاع کار ناظرین ، این طوری هیچ کدام از مجریان زیر تعرفه نظام مهندسی قرارداد نمی بندند ، پس حق و حقوق خود را کامل دریافت می‌کنند پس امضافروشی نمی‌کنند و خدمات صوری ارائه نمی‌دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
چرا در ساخت و سازهای شهر اصفهان ، مجری ذیصلاح اجباری نیست ؟؟؟؟!! این چه مسخره بازی و بی قانونی است که نظام مهندسی کشور را فراگرفته که در برخی شهرها مجری ذیصلاح اجباری است و در تهران برای ساختمان های بیشتر از ۱۰۰۰ متر مربع زیربنا اجباری است و در اصفهان اصلا مجری ذیصلاح اجباری نیست !!!!! پس چرا وزارت راه و شهرسازی به وظیفه نظارتی و حاکمیتی خود بر کنترل عملکرد سازمان نظام مهندسی استان ها عمل نمی کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
دستگاه حضور و غیاب و کارت ساعت زنی مجریان ساختمان : ثبت ورود و خروج، یکی از ملزومات شرکت‌ها و سازمان ها برای محاسبه تردد پرنسل و محاسبه ساعت کاری است. این وسیله کاربردی، نظارت بر وضعیت تردد افراد را راحت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد وضعیت ورود و خروج کارمندان و مهندسان را به‌صورت دقیق نظارت کنید. با نصب این دستگاه در کانکس کنار کارگاه ساختماني، میتوان حضور و غیاب مجریان نظام مهندسی را به دقت کنترل کرد و مجریان صوری را شناسایی و پروانه اشتغال آنها را ابطال کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
یکی از ایرادات اساسی ساخت و ساز در شهرهای کشور مشکل ساخت و ساز بدون مجری یا سازندگان ذیصلاح است و تعیین متراژ خاص برای الزام حضور مجری ذیصلاح در یک پروژه یک فاجعه محسوب میشود
هر ساختمانی برای ساخت هم مجری می خواهد، هم طراح و هم ناظر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
همانطور که وکلا نمی توانند شغل دولتی داشته باشند ، مجريان نظام مهندسي ساختمان هم نباید در بخش دولتی شاغل باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
وزارت راه و شهرسازی هنگام صدور پروانه اشتغال به کار شرکتهای مجری حقوقی باید اسامی همه سهامداران ( اعضای شرکت ها ) را کنترل کند و از سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور استخدامی کشور استعلام بگیرد که اعضای شرکت در بخش دولتی و خصوصی شاغل نباشند و شغل مجری گری ساختمان تنها منبع درآمد آنها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
افراد فاقد پروانه نظام مهندسی یا دارندگان رشته های تحصیلی غیرمرتبط با صنعت ساختمان از عضویت در شرکت های مجری حقوقی نظام مهندسی منع شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
در خصوص حضور و نظارت مهندسان در مراحل مختلف ساخت و ساز، باید برای بررسی حضور مهندس ناظر و مجری در مراحل مختلف ساخت و ساز نرم‌افزاری تهیه شده که با یک لینک، ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری برقرار می‌کند که حضور مهندس ناظر و مجری در محل پروژه با یک اپلیکیشن با GPS بررسی و گزارشات به صورت آن‌لاین ارسال شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
ماموران شهرداری و بازرسان نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی و بازرسان کمیته نظارت مضاعف نظام مهندسی باید هر هفته به ساختمان های در حال احداث سرکشی کنند و مهندسان مجری غائب سرساختمان را به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی کرده و پروانه اشتغال آنها را ابطال کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه شرح وظایف و ساعات کاری مجریان نظام مهندسی مشخص نشده . حتی معلوم نیست بیمه تامین اجتماعی مجریان توسط نظام مهندسی پرداخت می‌شود یا مالکان زمین ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
باید سامانه اینترنتی بین مجری و مالک ایجاد شود تا مجری بتواند مشکلات ساخت و ساز را به شکل مستند و اینترنتی برای مالک ارسال کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه مجری ذیصلاح هیچ قدرت اجرایی ندارد حتی گزارشات مجری به شهرداری ثبت نمی‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
باید صندوق بیمه بیکاری مجریان نظام مهندسی ایجاد شود تا مجریان بیکار به خاطر بی پولی و بیکاری مجبور نباشند زیر تعرفه نظام مهندسی کار بگیرند و بعدا هم سرکارشان حاضر نشوند چون حقوقش کم بوده و مرتکب امضافروشی نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
همه مهندسان مجری باید توسط سازمان نظام مهندسی بیمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
جناب شکیب شما هم عضو هیات علمی و استاد دانشگاه هستید و هم رئیس شورای انتظامی کشور هستید و از ۲ جا درآمد عالی دریافت میکنید ولی همه مهندسان نظام مهندسی مثل شما نیستند ، بنده مجری پایه ۲ نظام مهندسی اراک هستم و اکنون بیکارم چون توزیع کار های نظام مهندسی با تعداد مهندسان هم خوانی ندارد چون مهندسان چندشغله و امضافروش فرصت کار کردن به سایر مهندسان نمی‌دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
بر خلاف سخنان دکتر شکیب ، همه ساختمان های در حال احداث حتی ساختمان های زیر ۱۰۰۰ متر هم به مجری ذیصلاح نیاز دارند تا مانع ورود افراد بیسواد و فاقد تخصص در ساخت و ساز شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
تمام هزینه مجری توسط مالک زمین طبق تعرفه ابلاغی دولت به حساب مشترک وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور واریز شود تا امکان تخفیف گرفتن مالک از مجری ، سلب شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
به هر مجری سالی یک کار داده شود تا هیچ مجری بیکار نماند و هیچ مجری ۲ کار همزمان نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
ظرفیت اشتغال به کار شرکت های مجری حقوقی پایه ۲ از ۹۰۰۰ مترمربع به ۴۰۰۰ مترمربع در سال کاهش یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
از سال ۷۴ که قانون نظام مهندسی در مجلس مصوب شده ، تا کنون تعداد مهندسان ۱۰ برابر افزایش یافته ولی ظرفیت اشتغال به کار مهندسان و شرکت های حقوقی نظام مهندسی هیچ تغییری نکرده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
از طریق استعلام از سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان ، میتوان مجریانی که در شرکت های خصوصی شاغل هستند را شناسایی و ممنوع الکار کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
مجری نظام مهندسی باید شاغل تمام وقت سرساختمان باشد یعنی از ۸ صبح همراه کارگران بیایدو ۵ عصر همراه کارگران از ساختمان خارج شود
آخرین اخبار