افزایش تخریب بنا‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

 فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین از افزایش ۷۰ درصدی تخریب بنا‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین خبر داد.

سرهنگ مهدی بختیاری فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین گفت: میزان اجرای تخریب بنا‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان در چهار ماه نخست سال امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته است.

بختیاری افزود: این میزان تخریب شامل ۷۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز بوده که با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ و احکام قضایی قلع و قمع شده است.

وی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز در ۵۷ عملیات مشترک تخریب و عملیات‌ها در قالب یک کار هماهنگ و میدانی با دستگاه قضایی، استانداری، شهرداری و عوامل نیروی انتظامی اجرایی شده است.

 فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان گفت: در همین مدت یک هزار و ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان شناسایی که مابقی با تشکیل پرونده در محاکم قضایی درحال پیگیری است.

بختیاری افزود: یکی از اقدامات ابتکاری سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی در سال جاری بهره گیری از فناوری ماهواره برای پایش اراضی کشاورزی بوده که به شناسایی تخلفات سرعت بخشیده است.

وی اضافه کرد: شهروندان با توجه به تخریب و فرسایش خاک و بهره برداری غیرمجاز از منابع آبی در طول ساخت و ساز غیرمجاز از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خودداری کنند.

 فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان گفت: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی کشاورزی موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار