فراخوان سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران منتشر شد

فراخوان سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران با شعار "ایران دوست‌داشتنی" از سوی دبیرخانه این رویداد هنری منتشر شد.

به نقل از معاونت هنری، فراخوان این رویداد هنری با شعار "ایران دوست‌داشتنی" در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری، گل و مرغ و تذهیب، از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شد.

متن فراخوان بدین شرح است:

قصۀ جوانان، قول و غزلی است فزاینده و جان‌افزا، سازنده و امیدبخش. هرساله قصۀ هنر جوانان در نیمۀ اول سال در جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران، تازه می‌شود. امسال نوجوانان نیز سهم ویژه‌ای در این رویداد ملی خواهند داشت. متعاقب دوره‌های پیشین، بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل اداره کل هنر‌های تجسمی، اداره کل استان کردستان و سایر ادارات کل استان‌ها با همکاری موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، انشالله سی‌امین دورۀ جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران را ۱ تا ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ در سنندج برگزار خواهند کرد. 

به جهت ایجاد بستری مناسب برای حضور جوانان در سطوح ملی، جشنوارۀ جوانان نیاز دارد، فرایند اجرایی امور هنری را به جوانان واگذار و چرخۀ هنری خود را کامل کند. به همین منظور، از اهداف این جشنواره، واگذاری امور اجرایی و هنری به جوانان شایسته است. در این مسیر، سخنی از حکیم نظامی «کار جوانان به جوانان گذار» سرلوحه فعالیت جشنواره قرار گرفته است. بی‌شک جوانان از تجربه پیشکسوتان خود بی‌نیاز نبوده و نخواهند بود؛ لذا بنا بر این است، هنرمندان و استادان با تجربه درکنار جوانان حضور و همراهی داشته باشند. برگزارکنندگان و حامیان جشنواره امید دارند، نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ایران اسلامی، با حضور در این فعالیت، از تجربۀ استادان برای ارتقاء توانمندی‌های هنری خود سود جسته و از فرصتی که برای آنان فراهم آمده بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.