کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی خیرین به احداث فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه ۹ کلاسه در سجادشهر ایرانشهر طبق برنامه زمانبندی پیش بینی شده، طی یکسال و با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.

میثم لک زایی در آیین کلنگ زنی یک باب مدرسه ۹ کلاسه در محله سجادشهر شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: هزینه احداث این مدرسه ۹ میلیارد تومان برآورد شده که از محل اعتبارات استانی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش و پرورش جزو اولویت کاری استان قرار گرفته، بیان داشت: در سال جاری با نظر مساعد استاندار سیستان و بلوچستان میزان اعتبارات استانی در حوزه فضاهای آموزشی ۱۰۰ افزایش یافته است و از مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومان به ۳۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: این مبلغ در پروژه های در دست اجرای استان، سهم دولت در پروژه های خیری و احداث فضاهای آموزشی جدید در شهرستان های استان مورد استفاده قرار می گیرد، تا بتوانیم رشد جمعیت دانش آموزی را مدیریت کنیم و فاصله سرانه فضای آموزشی استان تا میانگین فاصله سرانه آموزشی کشور را کاهش دهیم.

لک زایی گفت: به موازات اعتبارات استانی، کمک های خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و اعتبارات ملی را هم در استان داریم و خیرین عزیز در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه احداث فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان کمک کرده اند.

وی افزود: بیش از یک هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی مختص فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان نیز پیش بینی شده است که در پروژه های در دست اجرای در حال هزینه شدن است.

برچسب ها: نوسازی مدارس ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار