پرچم عزای حسینی در سبلان به اهتزاز درآمد

رئیس هیئت کوهنوردی استان اردبیل گفت: همزمان با ماه محرم و عزای حسینی، پرچم «یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع)» در کوه سبلان به اهتزاز درآمد.

احمد مظاهری اظهار داشت: جمعی از کوهنوردان استان اردبیل در یک هوای سرد برفی در روز‌های گذشته حسین‌گویان به قله سبلان صعود کردند.

او تصریح کرد: این کوهنوردان بعد از فتح قله چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان توانستند در دریاچه این قله پرچم عزای حسینی را به اهتزاز درآورده تا عشق و علاقه خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اردبیل گفت: برای اولین بار است که با همکاری فدراسیون کوهنوردی کشور پرچم عزای حسینی در بالای قله مرتفع سبلان به اهتزاز در می‌آید که امیدواریم به برکت امام حسین (ع) کوهنوردان در صعود به سبلان شایسته و با سلامتی کامل طی مسیر کنند.

مظاهری افزود: فدراسیون کوهنوردی تصمیم گرفته تا پرچم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را بر قلل مرتفع کشور نصب کند که کوهنوردان استان اردبیل در این حرکت پیشقدم شده و توانستند پرچمی را که متبرک به امام حسین (ع) و برادر باوفایش عباس‌بن علی (ع) است بر بالای کوه سبلان به اهتزاز درآورده و نقطه عشق معنوی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.

او بیان کرد: در این حرکت معنوی کوهنوردان استان در کنار ذکر یاد و نام امام حسین (ع) در بالای این قله مرتفع عزاداری کرده و یاد و خاطره شهدای کربلا و دشت نینوا را پاس داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.