تعطیلی یک شرکت هرمی مواد غذایی در تربت حیدریه

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از تعطیلی یک شرکت هرمی مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در بازرسی مشترک کارشناسان مدیریت غذا و دارو با کارشناسان ادارۀ صمت و بنا به گزارش رسیده از پلیس اماکن، این مکان که در آن به افراد آموزش خرید اینترنتی اقلام غیر مجاز غذایی داده می‌شد تعطیل گردید.

وی افزود: این شرکت غیر مجاز قبلا در مکان دیگری مشغول فعالیت بوده و سرشاخۀ اصلی آن در کردستان می‌باشد که در زمان خود پلمب و به مقامات قضایی معرفی شده بودند، اما متاسفانه با سوء استفاده از اعتماد مردم دوباره فعالیت خود را آغاز کرده بود.

نصراله‌الحسینی بیان کرد: متاسفانه امروزه، امید به ثروتمند شدن سریع و بدون زحمت سبب شده است که افرادی سودجو، با استفاده از اقدامات غیر قانونی و نامشروع، از اعتماد مردم عادی سوء استفاده کرده و اقدام به کلاه‌برداری یا دزدی اموال آن‌ها نمایند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین روش‌های کلاه‌برداری از افراد در سال‌های گذشته، تاسیس و راه‌اندازی شرکت‌های هرمی و شبکه‌ای بوده است که بدون انجام فعالیت اقتصادی مولد، از سرمایۀ افراد عادی که به شرکت وارد شده‌اند سوء استفاده کرده و خود به سود‌های کلان دست پیدا می‌کنند و پس از مدتی از کشور خارج می‌شوند.

وی با بیان این‌که فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعدۀ پرداخت سود‌های کلان بابت معرفی زیر مجموعه از سوی گردانندگان این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریب‌کارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیفتند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه در پایان از مردم خواست با مشاهدۀ هرگونه موارد مشکوک در این زمینه با کارشناسان این اداره با شماره ۵۲۳۱۳۰۷۰ داخلی ۱۱۲ تماس حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.