معاون علمی رییس‌جمهور خبر داد؛

سهم چهارمحال و بختیاری از تولید ناخالص ملی باید حداقل به یک‌درصد برسد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: چهارمحال و بختیاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال ( ۳۰ همت) فرصت در تولید ناخالص داخلی نسبت به میانگین کشور دارد که نیاز است سهم این استان از تولید ناخالص ملی افزایش یابد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان به لحاظ منابع خدادادی و نیروی انسانی ظرفیت‌های قابل‌توجهی دارد که بیش از یک درصد سهم منابع کشور است.

وی تولید ناخالص داخلی چهارمحال و بختیاری را ۷۲ صدم درصد (۰.۷۲ درصد) دانست و افزود: به‌همین علت باید سهم این استان از تولید ناخالص ملی افزایش یابد تا حداقل به یک‌درصد برسد.

دهقانی به برنامه تقسیم‌بندی استانی برای حضور در استان‌های کشور به‌صورت فصلی از سوی معاونان حوزه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور اشاره و تصریح کرد: پیگیری‌های مربوط به چهارمحال و بختیاری در حوزه علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را خودم به‌عهده می‌گیرم.

وی یادآور شد: در بازدید شنبه ۳۱ تیرماه از واحدهای علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری برای پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری تعهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور اظهار داشت: سه چهار محور در استان شامل تکمیل زنجیره‌های ارزش غذایی، زنجیره‌های ارزش خلاق و زنجیره‌های معدن به‌صورت ویژه حمایت می‌شود و بقیه حمایت‌ها به‌طور عادی است.

وی اقتصاد دانش‌بنیان را نیازمند ستون‌های تنومند و حمایت‌های مردمی دانست و گفت: درخت اقتصاد به تنه، شاخه و برگ به‌طور توأمان نیاز دارد و در این نگرش هر مجموعه باید جایگاه خود را پیدا کند.

دهقانی به تدوین زیرساخت جریان دانش‌بنیان کشور از ۱۲ سال قبل تاکنون اشاره و تاکید کرد: با نگرش کامل و جامع باید برای تعریف زیست‌بوم متوازن در چهارمحال و بختیاری اقدام کرد.

وی با اشاره به درآمدهای نفتی فراوان کشور در دهه‌های هفتاد و هشتاد افزود: هم‌اکنون توسعه با نگاه به دهه‌های گذشته ممکن نیست و باید نظام متفاوت در اقتصاد مردمی طراحی شود و باید دارایی‌های موجود را پای کار بیاوریم.


بیشتر بخوانید


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور استفاده از قانون جهش و منابع را ضروری اعلام و تصریح کرد: سرمایه‌داران بومی چهارمحال و بختیاری که در نقاط دیگر کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند بخشی از مالیات خود را با تایید معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان رییس جمهور برای استان هزینه کنند.

وی یادآور شد: اجرا و عملیاتی شدن بُرش استانی حوزه علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری نیازمند تقویت ارتباط مسوولان مرتبط در استان با مدیران ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
این استان و مخصوصا شهرستان کوهرنگ ده درصد آب کشور و دارای منابع انرژی و گذر خطوط انرژی فشارقوی برق و داشتن نیروگاه برق آبی کارون چهار و خطوط انرژی گاز سراسری از استان و نزدیکی به بنادر جنوب غرب و عراق و قرار گرفته در زاگرس میانی و داشتن نیروی متخصص ،همه و همه زیرساختها و امکانات بالقوه آیی برای تبدیل استان به استانی صنعتی و یا ابر صنعتی با ساخت پروژه های ملی صنعتی را دارد
امیدوارم مسولیت این فرصتهای خوب و طلایی را برای کشور و استان از دست ندهند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۷:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
استان منبع آب و انرژی کشور،استان بام ایران چهارمحال و بختیاری ظرفیت ابرصنعتی شدن و به دوش کشیدن مسولیت ها و بارهای بزرگ برای کشورمان را دارد
این استان با توجه به مرکزیت بین بنادر و مرکز و پایتخت کشور و دارا بودن انرژی و آب فراوان میتواند میزبان پروژه های ملی بزرگی همچون فولادها و سیمانها و پتروشیمی و صنایع و تولیدیخا و کارخانجات متعدد ریز و درشتی و شهرها و شهرک‌های صنعتی گوناگون در همه شهرستانهای یازده گانه اش باشد
آخرین اخبار