افتتاح سلامتكده طب ایرانی و سنتی مركز شهید رجائی

سلامتکده طب ایرانی و سنتی مرکز شهید رجائی با حضور معاونین دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افتتاح شد.

 سلامتکده طب ایرانی مرکز شهید رجائی با حضور معاونین دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، هیأت مدیره و معاونت درمان بیمارستان و ایزدیار نایب رئیس و سخنگوى شوراى اسلامی کرج افتتاح شد.

در این نشست، مجید خلیلی، معاون اجرایی دفتر طب ایرانی و مکمل ضمن قدردانی از رئيس و اعضای هیئت رئيس ه دانشگاه در توجه جدی به حوزه طب ایرانی و راه‌اندازی سلامتکده طب ایرانی اظهار کرد: رویکرد ما ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت است و اهمیت این مساله در اسناد بالادستی و بین المللی این حوزه به وضوح دیده می‌شود.

خلیلی، رویکرد دفتر طب ایرانی و مکمل را توسعه گردشگری طب ایرانی در حوزه سلامت دانست و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرج و سلامتکده البرز از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است و می‌توان با نگاه به جذب توریست و گردشگری سلامت به آن نگاه کرد.

معاون اجرایی دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مساوی است با تغییر رفتار، بسیاری از مخالفت‌ها با طب ایرانی را حاصل عدم آگاهی و شناخت طب ایرانی دانست و بر تبیین طب ایرانی و آگاهی بخشی همه سطوح جامعه اعم از عموم مردم و پزشکان طب رایج تاکید کرد.

وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن ظرفیت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرج؛ حمایت و توسعه‌ی طب ایرانی را از جمله سیاست‌های این دفتر برشمرد و اظهار کرد: دفتر طب ایرانی و مکمل در جهت پیشبرد اهداف این دانشگاه در حوزه طب ایرانی تلاش خواهد کرد که از جمله این حمایت‌ها آموزش پرسنل مرکز شهید رجایی و دانشگاه البرز خواهد بود.

در ادامه مرتضی مجاهدی، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه دانشگاه کرج یکی از دانشگاه‌های مطرح استان تهران است؛ بر ظرفیت مطلوب این دانشکده و ضرورت فعال‌تر شدن پتانسیل‌های آن در حوزه طب ایرانی و مکمل تاکید کرد. 

وی افزود: افتتاح سلامتکده البرز این زمینه را فراهم می‌کند تا خدمات تایید شده وزارت بهداشت به بهترین شکل و سهولت در اختیار مردم قرار بگیرد و با راه اندازی این مراکز و انجام این قبیل حرکات ایجابی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توان خدمات نادرستی که به عناوین مختلف ارائه می‌شود را کنترل کرد.

در این نشست همچنین دهقان نیری، رئیس مرکز، با اشاره به ظرفیت طب ایرانی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از آمادگی مرکز جهت حمایت و تعامل با سلامتکده طب سنتی خبر داد.

در ادامه ایزدیار، نایب رئیس و سخنگوى شوراى اسلامی کرج ضمن ابراز خوشحالی از اقداماتی که در راستای توسعه طب ایرانی و مکمل و ادغام در نظام سلامت در حال انجام است؛ آن را مانعی بر سر راه مدعیانی دانست که سلامت جامعه را به خطر انداخته اند و اعلام آمادگی کرد تا ظرفیت فرهنگستان‌ها و سرا‌های محله در اختیار پزشکان این حوزه قرار داده شود.

برچسب ها: طب ایرانی ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.