جایزه ۲۰۰۰ هزار یورویی رویداد بازی‌های جدی به شرکت‌کنندگان غیر ایرانی

دبیر رویداد بازی‌های جدی گفت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان جایزه در زمینه هکاتون، سمپوزیوم و جشنواره و حدود ۲۰۰۰ هزار یورو جایزه بین‌المللی درنظر گرفته شده است.

رویداد بازی‌های جدی در ششمین دوره خود همچون دوره‌های گذشته تلاش می‌کند تا با برگزاری سه رویداد هکاتون بازی‌های جدی، سمپوزیوم بازی‌های جدی و جشنواره بازی جدی زیرساخت‌های علمی و صنعتی بازی‌های جدی را در کشور فراهم کند و حلقه‌های توسعه بازی را از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات تقویت کند. 

براساس تعریف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های جدی بخش کلیدی از صنعت بازی‌های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، تبلیغات، درمان و سایر اهداف جدی یاری می‌کنند. توسعه این بازی‌ها علاوه بر دانش فنی بازی‌سازی، مستلزم وجود دانش علمی تخصصی در حوزه موردنظر است؛ بنابراین بیش از هر شاخه دیگری بازی‌سازی مستلزم تحقیق، توسعه و مطالعات دانشگاهی است.

به گفته فرزانه شریفی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی، هدف از برگزاری رویداد بازی‌های جدی اتصال بازی‌ها و محصولات جدی به صنعت و تسهیل تجاری‌سازی آن‌هاست. 

 معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جزئیات برگزاری این رویداد را تشریح کرد و گفت: ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی در مقیاس بین‌المللی در حال برگزاری است. این رویداد سه بخش اصلی دارد، که شرکت‌کنندگان می‌توانند به سایت https://www.segap.ir مراجعه کنند. 

شریفی ادامه داد: سه بخش اصلی این رویداد به صورت هکاتون (تجربه ساخت یک بازی جدی) است. بازی‌ساز‌ها در زمان سه روزه باهم رقابت می‌کنند و بهترین بازی‌های ساخته شده در این مدت داوری می‌شود. ما برای ارسال مقالات علمی، سمپوزیوم را درنظر گرفتیم و برای نویسندگان خارجی جایزه بین‌المللی درنظر گرفتیم. در آخر هم جشنواره بازی‌های جدی را داریم و بازی‌های جدی که از پیش تولید شدند و با محور‌های رویداد سنخیت دارد، برای جشنواره ارسال می‌شود. 

دبیر ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی افزود: ۱۰ شهریور آخرین مهلت ثبت‌نام در رویداد هکاتون (تجربه ساخت یک بازی جدی) خواهد بود. رویداد هکاتون در تاریخ ۲۹، ۳۰ و ۳۱ شهریور در سطح ملی برگزار می‌شود. پیش از این این رویداد در سه استان بود. ۵ آبان هم آخرین مهلت ارسال مقالات و بازی‌ها در سطح سمپوزیوم (جدیدترین تحقیقات حوزه بازی جدی) و جشنواره (انتخاب بازی جدی برتر سال) است. اختتامیه رویداد بازی‌های جدی در تاریخ ۳۰ آذر و ۱ دی برگزار می‌شود.

به گفته وی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان جایزه در زمینه هکاتون، سمپوزیوم و جشنواره به برگزیدگان اهدا می‌کند. همچنین، بنیاد حدود ۲۰۰۰ هزار یورو جایزه بین‌المللی برای ارسال‌کنندگان آثار غیر ایرانی درنظر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار