تاکید آمریکا و بحرین بر اهمیت عبور ایمن از تنگه هرمز

آمریکا و بحرین در سومین سالگرد گفتگو‌های راهبردی خود، بر اهمیت عبور ایمن از تنگه هرمز تاکید کردند.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: متن بیانیه زیر توسط دولت‌های آمریکا و پادشاهی بحرین به مناسبت گفتگوی راهبردی دو کشور در واشنگتن دی سی منتشر شد.

در متن این بیانیه آمده است: عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین، و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در ۲۰ جولای در سومین نشست سالانه گفتگو‌های راهبردی آمریکا و بحرین دیدار کردند. این گفتگوی راهبردی تعهد پایدار آمریکا و بحرین را به امنیت دوجانبه و منطقه، رفاه اقتصادی مشترک، روابط مردم با مردم و اصول حفظ نظم بین المللی به اجرا در می‌آورد. 

آمریکا و بحرین بر تعهد خود به آزادی دریانوردی در آب‌های بین‌المللی و به ویژه بر اهمیت تضمین عبور ایمن کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز تاکید و اقداماتی را که کشتیرانی آزاد را به خطر می‌اندازد محکوم کردند. 

در این بیانیه دو طرف بر تعهد مشترک خود برای بازدارندگی و مقابله با تهدیدات علیه پادشاهی بحرین و تقویت صلح و امنیت منطقه تاکید کردند.

گفتگوی راهبردی که در ماه‌های ژوئن و جولای به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، شامل چهار کارگروه برای تعمیق و توسعه همکاری‌های دوجانبه بود. این گفتگوی راهبردی تلاش‌های مشترک در زمینه‌های امنیت منطقه ای، امنیت دریایی و مقابله با تهدیدات نوظهور و فراملی را از طریق ابتکارات جدید برای گسترش کمک‌ها و آموزش‌های ضد تروریسم، امنیت سایبری، برنامه‌های امنیت مرزی و همکاری در اجرای قانون ارتقا داد.

در ارتباط با توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «آبراهام»، بحرین و آمریکا بر تعهد خود برای پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کردند. 

وزرای خارجه آمریکا و بحرین اعلام کردند که تمایل دارند گفتگو‌های راهبردی دو کشور در آینده ادامه داشته باشد.

برچسب ها: بحرین ، آمریکا ، تنگه هرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
آنهائی که فهم سیاسی درست ومنطبق برواقعیت دارند وباتاریخ آشنا هستند می دانند که کشور فعلی بحرین براساس اسنادوشواهدمتعلق به ایران است که به خاطر بی لیاقتی وترس از دست دادن تاج وتخت وسقوط پهلوی با دسیسه استعمار وروباه پیرانگلیس وتحریک وفریب بحرین را حدود۵۰سال بیش ازایران جدا واعلام استقلال کرد .وصدای شاه درنیامدوحتی اعتراض هم نکرد. پادشاهی بحرین حالا هم استقلال حقیقی ندارد وبه نوعی مستعمره غرب است وپایگاه نظامی برای استفاده علیه ما ایجاد کرده اند.دنیا بداند ایران کشوری قدرتمند وملت شجاع وباغیرت وروحیه شهادت طلبی دارد.اگر بخواهند تجارت آزاد وصدور نفت مطمئن داشته باشند .با کنفرانس ونشست های فرمایشی کای ازپیش نمی برند بلکه باید به منافع وحاکمیت ملی ما که صاحب طولانی ترین مرز آبی درخلیج فارس ومشرف به تنگه هرمزهستیم احترام بگذارند.کشورهای فرامنطقه ای باید هرچه زودتر پایگاه هایشان رابرچینند وازمنطقه ما خارج شوند ودست ازدخالت های پیدا وپنهان بردارند.امنیت خلیج فارس باید با کمک وهم اندیشی وایجاد نظم توسط کشورهای منطقه بدون دخالت قدرتهای فرا منطقه حفظ شود وراهی جز آن وجود ندارد .
Germany
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
خوبه بحرین مال ایرانه پیاز قاطی میوها شده ب همت دزدان اقتصادی و بد رفتاری با مردم برزگوار مملکت ایران پیاز هم میوه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
آمریکا خر کیه که بخواد در منطقه امنیت بوجود بیاور،اگر کشور های منطقه بهش رو ندهند برای همیشه سرش گم میکنه میره، به بحرین هم باید بگیم ای خرمگس خفه شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
تنگه هرمز آب های بین المللی نیست . یانکی دزد کثیف. فلان فلان شده
Poland
محمد
۲۲:۰۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
آمریکا باید بفهمد که در این دنیای بزرگ. دیگران هم حق زندگی دارند. بعضی از تند روزهای. آمریکا. همه اخلاق انسانی را زیر پا میگذارند. وتمامت خواه هستند. متاسفانه کشورهای هم. مهر بندگی را بر پیشانی میزنند ومی شوند افت منطقه این روند آخر بی عدالتی است که منشا آن سازمان ملل است
Canada
ع ا ز
۲۱:۲۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز همانطور که از نامش مشخص است باید حفاظت از تنگه هرمز توسط ایران انجام شود نه اینکه امریکا از آن سر دنیا بیاید و بخواهد برای منطقه تامین امنیت بکند وجود نا مشروع امریکا در منطقه و تنگه هرمز خود نشان از ایجاد بر هم زدن امنیت منطقه است و تا روزی که امریکا و شرکای آن در منطقه باشند دیگر نباید انتظار صلح و امنیت داشت و برای همین منظور هم امریکا به اتفاق متهدان وارد منطقه شدن تا امنیت منطقه را از بین ببرند .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی مسلمان
۱۹:۴۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بحرین یکی از استانهای ایران است ، وقتی مسئولین ما کوتاه می آیند ، قورباقه هم از بحرین هفت تیر می کشه ، اگه کار را بسپارند به سپاه و ارتش ، پاره تن کشور ما برمی گردد ،
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۹:۰۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
قال امام خمینی(ره): امریکا هیچ غلطی نمی توند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
حالا بیا برو ما بزرگی میکنیم کارت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
تنگه هرمز اب راه بین املل است اگر برای ایران نباشد برای همه نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بحرین با اشاره سردار سپاه. که بحرینم جزو خاک ایرانه. ازترس سمت آمریکا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
لعنت بر خاندان پهلوی که باعث جدایی بحرین از ایران شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۱ تير ۱۴۰۲
امنیت و مدیریت تنگه هرمز خلیج همیشه فارس به عهده ما« ایران بزرگ و قوی و عزیز» است و به خرمگسان معرکه هیچ ربطی نداره...
شما خفه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بحرین پسر،ونه به قول هویدا بحرین دختر که وقت شوهرش بود،
باید خود را از اسارت حکام آل خلیفه ی مزدور آزاد کرده و به همکاری باایران تن دهد ونه آمریکای جنایتکار،وتنگه ی هرمز باتمام توان نظامی در حوزه ی امنیتی واستحفاظی ومالکیتی ایران قرار دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
هرچقدر بقیقه کشور پیشرفت کرده مردم در رفاه اسایش هستن بحرینم جزو ایران می‌بود همونقد پیشرفت کرده بود
آخرین اخبار