آمریکا وضعیت اضطراری ملی را درباره لبنان تمدید کرد

به دلیل وجود تهدید‌های جدی علیه امنیت ملی آمریکا، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای وضعیت اضطراری ملی را درباره لبنان تمدید کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانیه آمده است، رئیس‌جمهور آمریکا در اول اوت ۲۰۰۷، طی فرمان اجرایی ۱۳۴۴۱ و به منظور مقابله با تهدید‌های غیرعادی و فوق‌العاده ضد امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا وضعیت اضطراری ملی را درباره لبنان اعلام کرد.

این تهدید‌ها ناشی از اقدامات افراد خاص در زمینه تضعیف دولت یا نهاد‌های دموکراتیک مشروع و منتخب لبنان، کمک به فروپاشی عمدی حاکمیت قانون در لبنان از جمله از طریق اقدامات خشونت آمیز و ارعاب با انگیزه سیاسی، بازگرداندن کنترل سوریه بر لبنان یا کمک به مداخله سوریه در لبنان و نقض حاکمیت لبنان و تضعیف آن که به بروز بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در آن کشور و منطقه کمک می‌کند، بودند. 

برخی از این اقدامات از جمله تداوم انتقال تسلیحات ایران برای حزب‌الله که شامل سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تر می‌شود، در خدمت تضعیف حاکمیت لبنان است و به بروز بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه منجر می شود، علاوه بر آنکه تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود. 

به همین دلیل، وضعیت اضطراری ملی که در اول اوت ۲۰۰۷ اعلام شد، پس از اول اوت ۲۰۲۳ به مدت یک سال دیگر نیز ادامه می‌یابد.

برچسب ها: لبنان ، کاخ سفید ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۳۱ تير ۱۴۰۲
آخه لبنان چیکار آمریکا داره چقدر این آمریکایی ها شرورند.
آخرین اخبار