آغاز عملیات اجرایی تکمیل مجموعه گردشگری چشمه آق‌سو کلاله

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل مجموعه گردشگری چشمه آق‌سو شهرستان کلاله در شرق استان خبر داد.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی  تکمیل مجموعه گردشگری چشمه آق‌سو شهرستان کلاله باهدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه گردشگری از استان بااعتبار شش میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به شرح خدمات این مرحله از طرح: در این مرحله از عملیات اجرایی تکمیل ساختمان مجموعه گردشگری شامل عملیات تأسیسات مکانیکی و برقی، اجرای نازک‌کاری‌های داخلی و تکمیل نما و پله‌های پیرامون ساختمان اجرایی خواهد شد.

او یادآور شد: این اداره‌کل تاکنون در پارک جنگلی آق‌سو کلاله اعتبار بالغ‌ بر ۲۱ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال را برای اجرای زیرسازی و آسفالت مسیر به طول دو و نیم کیلومتر، احداث کمپینگ شامل شش سکو و هفت آلاچیق و ۱۰ مبلمان، اجرای روشنایی متوسط و ضعیف محور دسترسی به پارک جنگلی آق سو به طول دو و نیم کیلومتر، احداث مجتمع خدماتی رفاهی و بهداشتی، انشعابات ساختمان و همچنین سیستم دفع فاضلاب مجموعه گردشگری هزینه کرده است.

ساوری بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این جاذبه گردشگری در شرق استان اعتباری بالغ‌بر ۱۸۲ میلیارد ریال به‌منظور اجرای تکمیل کمپینگ گردشگری شامل سکو، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، تکمیل روشنایی مسیر و تکمیل مجتمع خدماتی و رفاهی برآورد شده است.

چشمه آق‌سو در ۱۰ کیلومتری ضلع شمال شرقی شهرستان کلاله در شرق استان گلستان و در میان جنگل‌های زیبا و انبوه واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.