ورود تعاونی‌های دانش بنیان به روستا‌های سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طرح روستای فن آور با پیگیری و تاکید استاندار و پارک علم و فناوری بر اساس مدل تعاونی در این استان عملیاتی می‌شود.

خلیل‌احمد سلامی در نشست هماهنگی سه جانبه با دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری و پارک علم و فناوری، گفت: ساختار بخش تعاونی به‌گونه‌ای تنظیم شده که در آن فناوری نقش بسیار مهمی دارد و نیروی انسانی به عنوان سرمایه بخش تعاون می‌تواند فناوری و دانش را توسعه دهد.

وی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم بر اساس اولویت و نیازها، تعاونی‌های دانش بنیان را گسترش دهیم، ادامه داد: در اقتصاد دانش‌بنیان، تعاونی‌ها انتخاب خوبی محسوب می‌شوند و مزیت تعاونی‌ها همین است که با محوریت قرار دادن انسان، خلق دانش رقم بخورد.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان هم گفت: در اجرای این طرح، سه روستا در شمال، مرکز و جنوب استان بصورت پایلوت انتخاب شدند تا با انتقال فناوری و بصورت مدل تعاونی و کارگروهی، اشتغال پایدار با استفاده از منابع و امکانات مختص هر روستا ایجاد شود.

محمدنبی شیهکی افزود: در حوزه‌های کشاورزی و اقتصاد دریا محور شرکت‌های تعاونی دانش بنیان بسیار می‌توانند در خلق ارزش افزوده و تأمین نیاز‌های سیستان و بلوچستان اثرگذار باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: روستا‌های این استان دارای مزیت‌های گوناگون و فراوانی است که برای رونق اشتغال بومی و پایدار از آن می‌توان بهره لازم را برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.