استاندار:

سیستان و بلوچستان ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد

استاندارسیستان و بلوچستان گفت: وقتی گفته می‌شود این استان ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد این یک واقعیت هست که با کار‌های پژوهشی و مطالعات دقیق میسر خواهد شد.

محمد کرمی  در اولین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار حسینی (ع) اظهارکرد: در کشور بانک اطلاعاتی کار‌های پژوهشی تهیه شده و این بانک اطلاعاتی باید در انجام کار‌های پژوهشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: حضور جدی دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت بسیار ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان بر جلوگیری از انجام طرح‌های پژوهشی تکراری و نتیجه بخش بودن این کار‌ها تاکید کرد و افزود: هنگام طرح موضوع پژوهشی در دستگاه‌ها بررسی بانک اطلاعاتی، کارآمد بودن طرح، تحول حاصل شده از اجرای طرح و پرهیز از دوباره کاری‌ها و هزینه‌های مالی اضافی باید مورد توجه مسوولان و پژوهشگران قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های پژوهشی با استفاده از بانک اطلاعاتی و طرح‌هایی که مطالعات آن انجام شده می‌توان آن پروژه را بسط و رشد داد.

کرمی با اشاره به پروژه‌های پژوهشی در سیستان و بلوچستان افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات اساسی استان با انجام پژوهش‌ها حل شود، در تهیه طرح‌ها باید بررسی و مطالعات دقیق میدانی انجام شود.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه در دستگاه‌های اجرایی در زمینه طرح‌ها ضرورت دارد تا علاوه بر نظرات مشورتی، ارائه گزارش، بررسی قابلیت اجرا و کار آمدی و یا ایجاد تغییرات و یا حذف طرح را در دستور کار داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به عدم کاربردی بودن برخی پایان‌نامه‌ها و مقالات دانشجویی، اذعان کرد: نوشتن مقالات سبب ایجاد تحرک و بارش فکری است، ولی سبب ایجاد تحول و حل مسائل نمی‌شوند.

وی اظهارکرد: در اجرای طرح‌ها برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان منتقدین زیادی وجود دارند، ولی متاسفانه پیشنهاد دهنده یا پژوهشگر فعالی وجود ندارد. دانشگاه‌ها باید در حل مشکلات و مسائل استان پیش قدم باشند.

کرمی تصریح کرد: هم‌افزایی مراکز پژوهشی و تبادل اطلاعات سبب جلوگیری از انجام کار‌های تکراری، رشد و ارتقاء سریع طرح، و تعالی روزافزون پروژه‌ها خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار