احتمال جاری شدن سیلاب در زنجان دور از انتظار نیست

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های احتمال رخداد تگرگ، جاری شدن سیلاب و آب‌گرفتگی معابر نیز وجود دارد.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان در روز جاری تا قسمتی ابری خواهد بود که در ساعات بعدازظهر با رشد ابر‌های همرفتی و وزش باد نسبتا شدید و در برخی مناطق با رگبار باران و رعدوبرق همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: از فردا شنبه شرایط جوی پایدارتری در استان حاکم خواهد بود، هرچند طی ساعات بعدازظهر وزش باد با سرعت نسبتا شدید به میزان ۹۰ کیلومتر بر ساعت هم پدیده غالب در استان خواهد بود که می‌تواند با غبار رقیق همراه شود.

این کارشناس ادامه داد: این شرایط کماکان تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد، اما برای روز‌های آینده نوسانات قابل‌توجهی در دما پیش‌بینی نمی‌شود و همچنان هوای به نسبت گرم در استان مستقر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته در مجموع بارش شهر زنجان ۲۶.۵ میلیمتر ثبت شد، اظهار داشت:طی ۲۵ ساعت گذشته زنجان با دمای ۱۵ درجه بالای صفر سومین مرکز استان خنک کشور بوده است.

قدیمی افزود: طی مدت یاد شده حلب با ۳۸ درجه و سجاس با ۱۴ درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنکترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: بارش تگرگ ، سیل ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.