امام جمعه موقت بوشهر:

امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) است که همگان باید این امر خطیر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: تفکر جبهه مقاومت همواره با وجود همه کمبودها پیروز شده و در آینده نیز به شرط قدم گذاشتن در مسیر عاشورا دشمنان شکست می‌خورند.

وی بیان کرد: برای شکست دشمن چند الزام وجود دارد که یکی از آنها اشک ریختن و ناله برای امام حسین (ع) است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: شهادت مظلومانه آقا امام حسین چنان شور و قدرت بی مثالی درجهان اسلام ایجاد کرده است که این شور و حرارت برای مومنان واقعی هیچگاه فروکش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: زیارت، برائت و آرزوی همراهی با اهل بیت و بویژه مکتب سرور و سالار شهیدان و همچنین زندگی کردن با فرهنگ مهدویت و غدیر از دیگر شرایط موردنیاز برای برتری و پیروزی برابر دشمنان است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

هاشمی عنوان کرد: در مکتب عاشور، مومنان به خوبی یاد می‌گیرند که چطور زندگی کنند تا بتوانند برای ظهور حضرت مهدی (عج) زمینه‌سازی کنند.

وی در ادامه یاد و خاطره شهید حجت الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری به عنوان یکی از روحانیون برجسته انقلابی در استان بوشهر و پیشگام در امر به معروف و نهی از منکر را گرامی داشت.

هاشمی ادامه داد: نخستین شرط امر به معروف و نهی ازمنکر، انکار قلبی گناه و معصیت است که این موضوع نخستین مرحله و اقدامی حداقلی است.

وی اظهار کرد: چنانچه فردی در مجلس گناه و معصبت حاضر و متوجه شد تذکرش شنونده ندارد وی باید با ترک آن محفل و مجلس گناه به ترویج امر به معروف و نهی از منکر کمک کند.

هاشمی افزود: ۳۰ نهاد مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر است که هر کدام از این مجموعه‌ها باید نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: استاندار، فرماندار، بخشدار، شهروندان و واعظان هر کدام نقش خاص خود دارند که باید با وظیفه شناسی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر پیشگام شود.

هاشمی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که سایر واجب‌ها نیز به این مقوله وابستگی دارد و این نشان از اهمیت و جایگاه این مقوله در دین مبین اسلام است.

وی گفت: چنانچه در آئیین های عزاداری امام حسین با برگزاری سینه‌زنی تا پاسی از شب، نماز صبح قضا شود این خود منکر بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد چراکه نماز از واجب‌ترین‌ واجب‌ها بوده و بر عزاداری اولویت دارد.

هاشمی اضافه کرد: مردم همچنین باید روی نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری معنوی داشته باشند؛ چراکه همین قشر در آینده عزاداران مکتب حسینی خواهند بود.

وی گفت: برای مراسم عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) هر چقدر که مردم وقت و هزینه بگذارند خداوند متعال نیز در همین دنیا نتیجه و ثواب برپایی مراسم سوگواری و عزاداری را نمایان خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.