پس از ناآرامی‌های فرانسه؛

مکرون برخی اعضای کابینه را تغییر داد

رئیس جمهور فرانسه مدتی پس از ناآرامی‌های چندین روزه در این کشور، برخی وزرای کابینه را تغییر داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدتی پس از اعتراضات در این کشور، دست به ترمیم دولت زده است. او وزرای کلیدی خود مثل وزیر آموزش و پرورش، وزیر مسکن و امور شهری را تغییر داد. 

به گزارش رویترز، برجسته‌ترین تغییر در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است. در این وزارت‌خانه پاپ ندایه که کارشناس مطالعات سیاه پوستان است با وزیر بودجه، گابریل آتال ۳۴ ساله جایگزین شد. پاپ ندایه پیش از این هدف حملات راست‌گرایان و محافظه‌کاران قرار گرفته بود. آتال سال ۲۰۱۸ به دولت فرانسه پیوست و به جوان‌ترین عضو کابینه این کشور تبدیل شد.

مکرون وزیر امور شهری را نیز نغییر داده و سابرینا آگرستی روباش، قانون‌گذار آفریقایی تبار را به این سمت منصوب کرده است. اورلین روسو، وزیر بهداشت جدید نیز پیش‌تر اداره سازمان بهداشت عمومی پاریس در طول همه گیری کووید-۱۹ را به عهده داشت. در همین حال، برونو لومر، وزیر دارایی، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه و جرالد دارونین، وزیر کشور همگی در جای خود باقی ماندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در جلسه کابینه جدید گفت که شورش‌ها «خطر تکه تکه شدن و تفرقه عمیق بین ملت» را برجسته کرده است. او گفت: «ما باید از آنچه اتفاق افتاده درس بگیریم و پاسخ‌های درستی ارائه کنیم». 

قتل نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی به دست پلیس این کشور سبب اعتراضات شدید مردم شد. نائل ۱۷ ساله که آفریقایی تبار بود با مرگ خود انتقادات به رفتار نژادپرستانه پلیس را برانگیخت.گفته می‌شود این دور از اعتراضات شدیدترین خشونت شهری از سال ۲۰۰۵ را با خود به همراه داشته است. اصلاحات کابینه توسط مکرون به عنوان نشانه‌ای برای عبور از بحران تفسیر شده است، زیرا افزون بر اعتراضات اخیر، فرانسه از سال گذشته شاهد تجمعات گسترده علیه قانون بازنشستگی و سیاست های مکرون نیز بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار