امام جمعه یزدان آباد:

از عاشورا درس بگیریم

امام جمعه یزدان آباد با اشاره به اینکه باید از واقعه عاشورا درس بگیریم و مسیرحق را دنبال کنیم، یکی از درس‌ها را بحث صبر عنوان کرد.

نمازجمعه این هفته بخش یزدان به امامت حجت الاسلام حسن ایزدی یزدان آبادی امام جمعه این بخش اقامه شد.

حجت الاسلام ایزدی در این آیین معنوی ضمن دعوت به تقوای الهی و عرض تسلیت ایام حزن واندوه اباعبدالله الحسین (ع) گفت: اهل بیت خون دل خوردند، برای دین حتی جان دادند و عزیزانشان را در این راه از دست دادند و ناموسشان را به اسارت بردند.

او افزود: خدا را شکرگزاریم که نعمت عمر داد تا این ایام را درک کنیم.

حجت الاسلام ایزدی به سخنی از امام صادق (ع) در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: این امام همام می‌فرماید: کسانی که در این ایام، شهادت ارباب بی کفن را دنبال می‌کنند، حضرت فاطمه زهرا (س) دعاگوی آن هاست و هرکس به میزان توانش قدم بردارد، دیده می‌شود.

امام جمعه یزدان آباد در بخش دیگری از سخنانش به بیان یکی از رذائل اخلاقی پرداخت و گفت: یکی از صفات رذیله، تکبراست و جای تعحب است که متکبر برخودش ببالد؛ چرا نبالد؛ برای اینکه دیروز نطفه‌ای بدبو بود و فردا مرداب گندیده ای بیش نخواهد بود.

 او افزود: تکبرانسان معنایی ندارد و خداست که نیاز به زمان ندارد و می تواند بدهد و بگیرد.

حجت الاسلام ایزدی به برنامه های دهه اول ماه محرم اشاره کرد و افزود: برنامه‌های محرم در سراسر ممالک اسلامی و بخش یزدان آباد درحال برگزاری است و این نشان از ارادت و حرارت شما مردم به اباعبدالله الحسین (ع) وائمه اطهار است و این توفیقی برای ما و همه مسلمانان جهان است.

او تصریح کرد: ما باید معرفت داشته باشیم، دنبال مسیر رشد و کمال بگردیم، از سلسله درس‌های عاشورا پند بگیریم و مسیرحق را دنبال کنیم.

امام جمعه یزدان آباد یکی از درس‌های عاشورا را بحث صبر عنوان کرد و افزود: ما باید مقاومت را از حضرت زینب (س) پند بگیریم.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه اسلام دین کاملی است، افزود: دین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و سیره پیامبر ما و تشکیل حکومت بود که تشکیل حکومت ازضروریات است و ما ایمان به حکومت اسلامی داریم و امام حسین (ع) به ما درس داد که در وادی دشمن حرکت نکنیم و نگوییم دین از سیاست جداست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار