واکنش انصارالله یمن به هتک حرمت قرآن در سوئد

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار پیامی در شبکه توئیتر واکنش تندی نسبت به اهانت و بی حرمتی به قرآن کریم در کشور سوئد نشان داد.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در توییتی خطاب به سوئدی‌ها نوشت: سوئدی‌ها حق دارند از آتش زدن سفارت کشورشان در عراق عصبانی باشند، اما باید بدانند که خشم مسلمانان از آتش زدن قرآن کریم بیشتر است، زیرا قرآن برای ما بسیار مقدس‌تر از کنوانسیون وین است که وزارت امور خارجه سوئد برای محکوم کردن آتش زدن سفارت بر آن تکیه می‌کند و اصلا این دو قابل مقایسه نیستند.

گفتنی است، سلوان مومیکا، فردی که روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم قرآن کریم را به آتش کشیده بود، امروز نیز مقابل ساختمان سفارت عراق ایستاد و قرآن کریم و پرچم عراق را لگدمال کرد.

در پاسخ به این اقدام، صد‌ها معترض عراقی مقابل سفارت سوئد تجمع کردند و دیوار سفارت را به آتش کشیدند. عراق سفیر سوئد را اخراج کرد و در بیانیه‌ای هم اعلام کرد که بغداد کاردار خود در سوئد را فراخوانده است. سخنگوی سازمان ملل نیز به این اقدام واکنش نشان داده و می‌گوید بی‌احترامی به کتب مقدس «غیرقابل قبول» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۲۷ ۳۰ تير ۱۴۰۲
بیچارگان فراموش شدگان عالم هستند از روزی هم که روابط ایران و عربستان ترمیم شد ایران هم بخاطر دلخوشی سعودی‌ها کمتر به مسائل مربوط به آنان می پرداخت با اینکه حوثی های یمن بخشی از هویت ملی امپراتوری ساسانیان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
لطفانفرمائید بیچاره! گمنامان زمین در آسمان سرشناسند و خدا بهترین یاری کنندگان است. بزرگوار این گمان را هم نفرمائید که حمایت ایران تا حالا موجب پیروزی و سرافرازی برادران یمانی بوده است. هرچه دارند از ایمان محکم و صداقت در اعتقادات است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
۱۷:۲۷ اصلا اراجیف نگو
آخرین اخبار